arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

پاسخ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

به گزارش انتخاب؛ غلامحسين دهقاني سفير و معاون نماينده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد ملل متحد، روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل ملل متحد و رئیس شورای امنیت، به نامه نماینده رژیم صهیونیستی نزد ملل متحد پاسخ داد.

 
اهم مطالب مندرج در نامه نماينده ايران به شرح زیر است: 


1- نماينده رژيم صهيونيستی ادعا كرده كه اطلاعات جديدی را به شوراي امنيت ارائه داده است در حاليكه اين اظهارات چيزی جز ادعاهای پوچ و سراسر كذب تكراری اين رژيم بر عليه جمهوری اسلامی ايران نمی‌باشد. مثل هميشه ادعاهای بی‌اساسي كه هيچ شاهدی براي اثبات ان ارائه نمی‌گردد.    

2- ايراد اتهامات فله‌ای بر عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر نقض قطعنامه هاي متعدد شوراي امنيت توسط رژيمي كه خود بي شرمانه همه قطعنامه هاي مجمع عمومي و شوراي امنيت در محكوميت اشغالگريش طي دهه هاي گذشته را  به استهزا گرفته  نيز خود داستان خنده داري است. چنین رژیم جنایتكار و اشغالگری در موقعیتی نیست كه به طرح اينگونه ادعاها عليه ملت های دیگر بپردازد. 

3- همچنین بسیار مضحك و ریاكارانه است كه نماینده رژیمی كه به مدت چند دهه سرزمین های ديگران را در اشغال خود دارد و رعايت حداقل حقوق انساني را نيز از فلسطينيان مضايقه مي نمايد هر از چند گاه ايران را متهم به نقض حقوق بين الملل نمايد.

4- این نهایت عوام فریبی  و رياكاري است كه نماینده رژیمی که خود سالهاست دست اندركار ترور جمعی غیر نظامیان فلسطینی؛ از جمله زنان و كودكان  بوده و توسط عوامل خویش اقدامات تروریستی را در بسیاری از نقاط جهان هدایت می کند ، ایران را متهم به حمایت از تروریزم كند.

5- و در پایان باید گفت که رژیم صهیونیستی با طرح اینگونه ادعاها و اتهام زنی علیه سایر كشورها و از جمله ایران در واقع از الگوی رفتاری معمول خود برای فرافکنی و پوشاندن جنایات خود علیه شهروندان بی گناه فلسطینی پیروی می کند  تا بدین گونه توجه جهانیان را از ادامه محاصره دو میلیون انسان براي مدت ده سال گذشته در غزه ؛ بمباران مناطق مسكونی و مدارس و بیمارستان ها در سرزمينهاي اشغالي ؛ تخریب خانه های فلسطینیان و مصادره اموال آنان و تجاوز و هتک حرمت اماكن مقدسه ؛ منحرف سازد . 

در خاتمه درخواست گرديده كه اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت منتشر گردد.
نظرات بینندگان