arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

اولین زن کابینه ترامپ مشخص شد / یک آسیایی-آمریکایی برای سفارت آمریکا در سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ امروز «نیکی هالی» فرماندار ایالت کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد انتخاب کرده است. نیکی هالی اولین زنی است که از سوی تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ قرار است به یک مقام و منصب بند پایه در دولت ترامپ برسد.


دو تن از منابع آگاه در مورد این تصمیم اعلام کرده اند که نیکی هالی فرماندار ایالت کارولینای جنوب قرار است به عنوان اولین زن کابینه دونالد ترامپ و همچنین اولین فرد غیر سفید پوست این کابینه و در پست سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انتخاب شود.

نکته جالب آن است که نیکی هالی در طی ر قابت های انتخاباتی ایالات متحده یکی از منتقدان صریح و بی پروای دونالد ترامپ بود و چنانچه این مقام را قبول کند و از سوی سنای آمریکا نیز مورد تایید قرار گیرد تبدیل به اولین زن کابینه ترامپ خواهد شد. وی همچنین دومین زن آسیایی – آمریکایی است که در ایالات متحده به مقام فرمانداری یک ایالت رسیده است.

اولین زن کابینه ترامپ مشخص شد / یک آسیایی-آمریکایی برای سفارت آمریکا در سازمان ملل / فرمانداری که قول داد تحریم های ایران را در ایالت خود نگاه دارد 

نکته دیگر در این انتصاب این است که قرار است پست و مقام نیکی هالی به عنوان یک مقام در سطح هیئت دولت باشد و این در حالی است که پیش از این بسیاری از روسای جمهور آمریکا مقام سفارت آمریکا در سازمان ملل متحد را به عنوان یک مقام در سطح هیئت دولت و کابینه معرفی نکرده اندو از جمله جمهوری خواهان نیز چندان تمایلی به این موضوع نداشته اند.

خانم هالی همانگونه که گفته شد پیش از این از منتقدان دونالد ترامپ بوده است و در رقابت های انتخاباتی در ابتدا از مارکو روبیو و بعد از آن از تد کروز حمایت کرده بود. وی در دوره رقابت های انتخاباتی آمریکا انتقاداتی به طرح های ترامپ به ویژه در مورد مسلمانان داشته است اما در هفته گذشته وی دیداری با رئیس جمهور جدید آمریکا داشت که بعد از آن به رسانه ها گفت که این دیدار دیداری خوب بوده است.

البته پیش از این نام هالی برای پست وزارت خارجه در دولت ترامپ نیز مطرح شده بود اما اکنون گفته میشود که وی در سازمان ملل متحد نماینده آرا و نظارت ایالات متحده خواهد بود.

دیدگاه های هالی در مورد ایران تقریبا در راستای سایر جمهوری خواهانی است که اکنون در کابینه ترامپ حضور دارند. و ی جزو 14 فرماندار جمهوری خواهی است که در سپتامبر 2015 مخالفت جدی خود را با توافق هسته ای بیان کرده و قول دادند که تحریم های ایران را در سطح ایالتی حفظ کنند.

اولین زن کابینه ترامپ مشخص شد / یک آسیایی-آمریکایی برای سفارت آمریکا در سازمان ملل / فرمانداری که قول داد تحریم های ایران را در ایالت خود نگاه دارد 

همچنین وی جزو سیاستمدارانی است که طرفدار سیاست های سخت گیرانه در حوزه مهاجرت به آمریکا هستند و از جمله کسانی است که در سال 2011 به قانونی اخراج فوری مهاجران غیر قانونی در آمریکا رای داده است. وی به همین منظور یک شاخه منسجم اجرایی در ایالت کارولینای جنوبی ایجاد کرده است که سالیانه بالغ بر 1.3 میلیارد دلار هزینه در بر دارد.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان