arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۸۹

مصری ها به خیابان ریختند: "جمال مبارک به پدرت بگو ملت از تو بیزار است"

در درگیری میان تظاهركنندگان مصری و نیروهای امنیتی در برابر كانون وكلا در قاهره، تعدادی مجروح شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در درگیری میان تظاهركنندگان مصری و نیروهای امنیتی در برابر كانون وكلا در قاهره، تعدادی مجروح شدند.

 

به گزارش ایسنا، منابع خبری عربی اعلام كردند كه هزاران تظاهر كننده امروز (سه‌شنبه) هم‌زمان با روز خشم و نیز روز پلیس در مصر، در حالی كه پرچم مصر را در دست داشتند، در برابر كانون وكلا در مركز قاهره علیه نظام حاكم مصر و دولت این كشور شعار دادند.

در پی این تظاهرات، نیروهای امنیتی وارد منطقه شدند و تلاش كردند كه تظاهر كنندگان را به محاصره درآورند كه بر اثر درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، تعدادی مجروح شدند.

به گزارش منابع پزشكی، در این درگیری از هر دو طرف تعدادی زخمی شدند و در حال حاضر تظاهر كنندگان به طرف میدان تحریر(آزادی) در حركت هستند. در حالی كه نیروهای امنیتی از تصویربرداری ممانعت می‌كنند و دوربین‌های خبرنگاران را توقیف می‌كنند.

به گزارش منابع خبری، هم‌اكنون (در زمان ارسال خبر) تظاهركنندگان در قاهره علیه حسنی مبارك شعار می‌دهند و خواستار كناره گیری وی و برگزاری انتخابات دموكراتیك و شفاف هستند.

در بسیاری از شهرهای مهم مصر از جمله اسكندریه، منصوره، سوئز، دمیاط، اسیوط، اسماعیلیه و دقهلیه نیز هزاران نفر با برپایی تظاهرات شعارهایی علیه نظام مصر سر دادند.

تظاهركنندگان پلاكاردهایی در دست داشتند كه روی آنها نوشته شده بود: "بن علی تو را صدا می‌زند، بن‌علی در جده منتظر توست"، "مبارك، هواپیما منتظر توست"، "زین‌العابدین اكنون نوبت كیست"، "مصر مثل تونس است"، "برو بیرون مبارك"، "جمال به پدرت بگو ملت از تو بیزار است"، "30 سال فقر و خفت كافی است".

منابع خبری مصری اعلام كردند كه جمعیت تظاهركنندگان هر لحظه در حال افزایش است.

تظاهركنندگان مصری از شعار معروفی كه در انقلاب تونس استفاده شد، با مضمون "اگر ملت بخواهد زندگی كند، قضا و قدر باید این خواسته را برآورده كند"،‌ استفاده كردند.

محمد البرادعی، مدیركل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از مخالفان برجسته دولت مصر نیز ضمن اعلام حمایت از تظاهركنندگان، تهدید مصر به استفاده از خشونت علیه تظاهركنندگان را محكوم كرد.

نظرات بینندگان