arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

جان‌باختن ‌۴ مأمور فنی راه‌آهن در حادثه برخورد قطارها

در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است، که قطار ‌سمنان-مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حادثه برخورد دو قطار مسافری سمنان-مشهد و تبریز-مشهد در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان، علاوه بر تعدادی از مسافران، ۴ تن از مأموران فنی راه‌آهن نیز جان باختند.

به گزارش انتخاب، برخورد دو قطار مسافری سمنان-مشهد و تبریز-مشهد در ایستگاه هفت‌خوان، موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران و عوامل فنی راه‌آهن شد.

در این سانحه 4 تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند.

 ساعت (07:45‌) صبح‌ امروز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز-مشهد متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید.‌

در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است، که قطار ‌سمنان-مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند.

‌در این حادثه لکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌-مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند.

‌تیم بررسی سانحه راه‌آهن ‌به محل حادثه اعزام شد و هم‌اکنون در آنجا مستقر شده است.

‌سازمان امداد و نجات و هلال احمر در حال کمک به مصدومان و انجام فعالیت‌های امدادی هستند؛ تعدادی از واگن‌ها از قطار منفصل شده و برخی از واگن‌ها که دچار آتش‌سوزی شده بودند، تخلیه و اطفاء حریق شدند.

‌سانحه قطار مسافری مذکور موجب مسدود شدن خط شد. 

قطار تبریز-مشهد که متوقف بود، 11 سالن مسافری داشت که 3 واگن آن در این حادثه دچار مشکل شد و 8 واگن سالم بودند، بنابراین با تلاش مأموران راه‌آهن، این سه واگن حادثه‌دیده از قطار منفک شد.

‌مسافران قطار دوم که حدود 100 نفر بودند از قطار حادثه‌دیده تخلیه‌ و به این 8 سالن منتقل شدند.

‌قطار تبریز-مشهد هم‌اکنون با مسافران در حال حرکت به سمت مشهد است.

‌بنابراین گزارش‌، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع سانحه برخورد قطار ‌به خانواده سانحه‌دیدگان این حادثه تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان