arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

فاضل میبدی: مگر مملکت ما ملوک الطوایفی است؟/ اگر دولت کوتاهی کند جریان سخنرانی‌ها همانند لغو کنسرت‌ها خواهد شد

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دولت و وزیرکشور باید دربرابر قانون گریزی و لغو سخنرانی‌ها، محکم ایستادگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فاضل میبدی: مگر مملکت ما ملوک الطوایفی است؟/ اگر دولت کوتاهی کند جریان سخنرانی‌ها همانند لغو کنسرت‌ها خواهد شد

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره اثرات و تبعات لغو سخنرانی‌ شخصیت‌ها بر فضای کشور، اظهار کرد: برخی می‎خواهند کشور و جامعه را به سمت و سوی دوقطبی بودن پیش ببرند تا چالشی را در میان مردم و مسئولان به وجود بیاورند. قطعا با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ چنین اقداماتی به ضرر کشور است.

به گزارش انتخاب به نقل از آنا؛ این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: عده‌ای بر این باورند که با ملتهب کردن فضای سیاسی کشور همه چیز به نفع آن‌ها تمام خواهد شد. به عقیده من، لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد، اقدام بسیار زشت و ناپسندی بود، چرا که لغو سخنرانی ایشان غیرقانونی، خلاف عدالت و انصاف بود.

وی، لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را در روز اربعین حسینی غیرمنطقی دانست و گفت: مراسم سخنرانی فرزند آیت‎الله مطهری در مشهد دارای مجوز و بر اساس قانون بوده است. مگر مملکت ما ملوک الطوایفی است که شخصی بخواهد طبق نظر خویش سخنرانی نائب رئیس مجلس را لغو کند؟

فاضل میبدی تصریح کرد: کشور ما دارای قانون و دولت است، پس چرا باید چنین مسائلی (لغو سخنرانی) در کشورمان به وجود بیاید؟ بنابراین دولت و همچنین آقای روحانی باید محکم بایستند و از مواضع خود کوتاه نیایند. زیرا اگر دولت کوتاهی کند جریان سخنرانی شخصیت‌ها همانند لغو کنسرت‌ها خواهد شد.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در گذشته کنسرت‌ها در مشهد لغو می‌شدند و هیچ کس اجازه اعتراض یا اجرای چنین مراسمی را نداشت و امروز نیز اجازه سخنرانی شخصیت‌هایی همچون پسر آیت‎الله مطهری را در این شهر نمی‎دهند. گویا خراسان رضوی ایالتی مستقل از ایران معرفی شده است.

وی با تأکید بر اینکه لغو سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها در مشهد، اعلام خودمختاری به حساب می‎آید، اظهار کرد: به عقیده من، دولت و همچنین وزیر کشور باید دربرابر قانون گریزی و مسائلی از این دست محکم ایستادگی کنند.
فاضل میبدی در ادامه گفت: من از دولت و همچنین وزیر کشور می‌‏خواهم هرچه سریعتر افرادی که مانع از سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

با استیضاح وزیرکشور مشکلات لغو سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها حل نخواهد شد

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه با استیضاح وزیرکشور مشکلات لغو سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها حل نخواهد شد، افزود: ما باید بفهمیم ریشه چنین اندیشه‌ای از کجاست. پس دولت و وزیرکشور باید این مسأله را ریشه یابی کنند تا مردم متوجه اندیشه لغو سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها در خراسان رضوی شوند.

وی تأکید کرد: استاندار وزیرکشور در مشهد باید؛ محکم و قاطعانه در مقابل اقدامات این چنینی ایستادگی کند، اما در برخی نقاط کشور شخصی مانند امام جمعه که مسئولیت قانونی تعریف شده‌ای هم ندارد در برابر استاندار می‎ایستد و کاری هم می‎کند که استاندار جرأت مخالفت با وی را نداشته باشد.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اظهار کرد: من طرفدار استیضاح یا استعفای وزیرکشور نیستم، اما معتقدم که مقصر یا مقصران اصلی در این گونه مسائل و جریان‎ها شناسایی و به مردم معرفی شوند.

فاضل میبدی ادامه داد: همانطور که گفتم روز به روز به فصل انتخابات در کشور نزدیک می‎شویم. بنابراین ممکن است عده‎ای بخواهند عرصه را بر جریانی تنگ کنند و اجازه سخنرانی به فرد یا افرادی را ندهند. البته چیزی هم نصیب چنین افراد و گروه‎هایی نمی‏‌شود و فقط جایگاه خودشان در جامعه از دست می‎دهند و همچنین اعتبارشان در میان مردم دچار نزول خواهد شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه لغو سخنرانی‎ها و قانون‎گریزی نتیجه‎ای جز تضعیف منافع ملی در بر نخواهد داشت، تصریح کرد: اگر با قانون‎گریزان و قانون‌ستیزان برخوردی صورت نگیرد قطعاً در آینده به مملکتی آنارشیسم تبدیل خواهیم شد.
وی در پایان به یکی از سخنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام اول شیعیان می‎فرمایند «اگر کسی در برابر عدالت بایستد عرصه را بر خودش تنگ کرده است.»
نظرات بینندگان