arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

رئیس سازمان پزشکی قانونی:پیکر شهدای حله برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی تهران ارجاع می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت:پیکر کشته شدگان اقدام تروریستی حله در عراق برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی تهران ارجاع می شود.

به گزارش انتخاب؛ احمدشجاعی افزود: درحال حاضر پیکر 70یا 71تن از قربانیان این حادثه به فرودگاه رسیده است و این پیکرها برای تشخیص هویت و انجام آزمایش ژنتیکی (DNA) به پزشکی قانونی استان تهران ارجاع داده می شوند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ناشناس بودن پیکر شهدا پس از شناسایی مشخصات از طریق آزمایش ژنتیکی (DNA) از بستگان درجه یک آنها مانند پدر یا مادر،خواهر یا برادر و همچنین فرزند نیز این آزمایش انجام می شود.
 
شجاعی در خصوص زمان تقریبی شناسایی پیکر این شهدا گفت: بعد از انجام این آزمایش ها از بستگان و همچنین نتیجه آزمایش از پیکر شهدا می توان آنها را تشخیص هویت کرد.
 
وی اعلام کرد: در بین شهدا تعدادی سوخته هستند وتعدادی هم قابل شناسایی هستند. سوخته شدن تعدادی از شهدا روند کار را با سختی مواجه کرده است و تشخیص هویت در این خصوص فقط از طریق آزمایش ژنتیکی (DNA) ممکن خواهد بود.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: خانواده های قربانیان این حادثه از طریق مدیریت بحران که اعلام خواهد شد به تدریج برای انجام آزمایش ژنتیکی (DNA) و تشخیص هویت مراجعه کنند.
 
وی از خانواده جان باختگان خواست که در حال حاضر به پزشکی قانونی مراجعه نکنند.
 
شجاعی با اشاره به این که وقوع حادثه برخورد دو قطار در سمنان حجم کار در پزشکی قانونی زیاد شده است، گفت: به دلیل این که اجساد بر جا مانده از این حادثه نیز به پزشکی قانونی ارجاع می شوند در نتیجه با افزایش مراجعات مواجه هستیم.
 
وی با اشاره به این که استان سمنان دارای آزمایشگاه تشخیص هویت نیست، گفت: اجساد قربانیان حادثه برخورد دو قطار به تهران و تبریز ارجاع داده می شوند.
 
شجاعی گفت: هنوز اجساد باقی مانده ازاین حادثه در سمنان هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان