arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

سرلشکر باقری: شاید زمانی در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما هیچگونه هم ترازی با دشمن استکباری در حوزه دریایی نداریم لذا روش های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم تا بهترین عملکرد را در صحنه نبرد داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز داوطلبان زیادی برای حضور در صحنه دفاع از حرم در نیروی دریایی و دیگر نیروها وحود دارند که اگر فضا ایجاد شود، آماده جان فشانی هستند.

به گزارش انتخاب؛ باقری گفت: ارزیابی‌های میدانی و بررسی‌های صورت گرفته نشان از رشد چشمگیر نداجا در زمان فرماندهی امیر سیاری دارد.

وی تصریح کرد: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول نفت است و در بعد از برجام که تحریم های فروش نفت تا حدودی برداشته شده اما پول فروش نفت به کشور بازنگشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برداشت مسئولین این بود که از بهمن سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که اینگونه نشد و برای همین است که دولت تاکنون که بیش از نیمی از سال گذشته، 20درصد بودجه دفاعی را پرداخت کرده است.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اطلاعات کارهای خوبی در نیروی دریایی ارتش شده است، گفت: هم اکنون ناو شیراز در حال ساخت است که با عملیاتی شدن آن، حرکت بزرگی در حوزه اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بایستی با تجهیزاتی چون پهبادهای دریاپایه روی مسایل اطلاعاتی و دریافت اطلاعات دشمن متمرکز شویم و راهبردها و دکترین‌های ما باید همواره بروز و راهگشا و موجب بازدارندگی دشمن باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما هیچگونه هم ترازی با دشمن استکباری در حوزه دریایی نداریم لذا روش های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم تا یک فرمانده ناو بهترین عملکرد را در صحنه نبرد داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند یک بازی جنگ هستیم، گفت: یعنی تیمی که مسلط به روش‌های دشمن است در مقابل تیمی با راهکارهای خودی بایستد تا ابعاد پنهان جنگ برای فرماندهان جوان روشن شود.

باقری افزود: کارهای بزرگی در حوزه تعمیر و بازسازی شناورها شده اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در مساله حضور در دریاهای دور و مقابله با دزدان دریایی کارهای بزرگی شده است، گفت: بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاه‌هایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم و یا پایگاه‌هایی در جزایر و یا به صورت شناور باشد.

وی با بیان اینکه باید روی این مساله فکر کرد، اظهار داشت: آیا داشتن پایگاه در دور دست کمتر از فناوری هسته ای است. من که میگویم ده ها برابر بیشتر است.

سرلشکر باقری گفت: در حوزه هسته‌ای تا حدودی پیش رفتیم و توان غنی سازی تا ٩٥ درصد هم داریم البته هیچگاه دنبال بمب اتم نرفتیم و نمی‌رویم. اما همین توان هسته ای باعث شد همه قدرتهای دنیا پای میز بنشینند.

وئی افزود: برجام علاوه بر برخی نقاط ضعف، نقاط قوتی هم دارد که نمایندگان ٦ کشور قدرتمند می‌آیند و توافق می‌کنند و بعدی ها می‌گویند آن را پاره می‌کنیم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان