arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

وزیر راه: خطای انسانی عامل بروز حادثه ریلی در سمنان بود/ تاکنون سه تن بازداشت شده‌اند

آخوندی گفت: به تمامی معاونان دستور داده شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز و موجود را در اختیار تیم کارشناسی قراردهند تا تمامی ابعاد این حادثه برای مردم مشخص شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه: خطای انسانی عامل بروز حادثه ریلی در سمنان بود/ تاکنون سه تن بازداشت شده‌اندوزیر راه و شهرسازی علت برخورد قطار روز گذشته را خطای انسانی عنوان کرد و از بازداشت سه تن از عوامل مرتبط با این حادثه در استان سمنان خبرداد.
به گزارش انتخاب؛ عباس آخوندی  وزیر راه وشهرسازی پس از نشست ویژه بررسی علل حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد اظهار داشت: در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از روند بروز حادثه قرائت شد که بر اساس آن قطار اول ساعت 6:30 دقیقه (روز جمعه) به علت نقص فنی متوقف شده بود که در پی  آن سیستم اتوماتیک کنترل، چراغ مسیر را برای سایر قطارها قرمز می کند.

وی تصریح کرد: قطار دوم که از سمنان حرکت کرده بود با اخطار سیستم اتوماتیک در ساعت 7:13 متوقف می شود، بر همین اساس راننده قطار( لوکوموتیو ران) مشکل را با مرکز کنترل ترافیک در میان گذاشته که در  این لحظه خطای انسانی رخ داده و اپراتور خط اجازه حرکت را برای قطار دوم صادر می کند که باعث بروز حادثه می شود.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه، افزود: کمیته بررسی سوانح راه آهن از روز گذشته تمامی مکالمات بین راننده قطار و مرکز کنترل را بررسی کرده تا جزئیات این حادثه روشن شود، ضمن اینکه به دستور معاون اول رئیس جمهور هیئتی پنج نفره متشکل از آقای ترکان، استانداران سمنان و تبریز، مدیر عامل سابق راه آهن و یک کارشناس نیز این حادثه را بررسی خواهند کرد.

آخوندی تاکید کرد: به تمامی معاونان دستور داده شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز و موجود را در اختیار این تیم کارشناسی قراردهند تا تمامی ابعاد این حادثه برای مردم مشخص شود.

این مقام مسئول ضمن اعلام برخورد جدی با عوامل مقصر در این حادثه اعلام کرد: سه تن از عوامل در ارتباط با این حادثه در منطقه سمنان بازداشت شده اند و سعی ما بر درس گرفتن از این حادثه برای جلوگیری از بروز مجدد سوانح این چنینی است.

وی یادآور شد: سه سال گذشته نیز به سبب بروز حادثه ای در این مسیر تمامی خطوط به کنترل های هوشمند مجهز شدند اما باید تمامی فرآیند ها و سیستم ها بار دیگر بازبینی شود.
نظرات بینندگان