arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

معرفی مقصران سانحه قطار سمنان - دامغان به دادستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کمیسیون عالی سوانح راه آهن طی بررسی و بازجویی های اولیه نسبت به معرفی افرادی که بیشترین نقش را در بروز سانحه داشتند به دادستان سمنان اقدام کرد.
 
به گزارش انتخاب، طبق اعلام روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون عالی سوانح راه آهن همزمان با بروز سانحه برخورد قطار در محور سمنان - دامغان در محل حضور یافته و با تشکیل کمیته ویژه نسبت به بررسی  دلایل بروز سانحه و شناسایی مقصرین اصلی سانحه اقدام کرد.
 
براساس این گزارش  در حال حاضر براساس بررسی های اولیه مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل به دادستانی معرفی و دادستانی نشبت به بازداشت آنها اقدام کرده است.
 
جلسه ویژه کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور ارائه گزارشات نهایی در خصوص سانحه برخورد دو قطار مسافری در محور سمنان- دامغان هم اکنون در حال برگزاری است.
 
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته کمیسیون عالی سوانح به محض بروز سانحه برخورد دو قطار مسافری در محور سمنان- دامغان، با حضور در محل، علاوه بر جمع آوری سانحه، نسبت به تشکیل جلسه اقدام کرد و این جلسات تا پاسی از شب ادامه داشت.
 
کمیسیون عالی سوانح ضمن تشکیل ستاد ویژه بررسی علت سانحه با بررسی اسناد، گزارشات و ضبط مکالمات رادیویی پرسنل و ... در راستای شناسایی مسببن حادثه اقدام کرد.
 
صبح امروز کمیسیون عالی سوانح با تشکیل جلسه ویژه ای در راستای جلسات روز گذشته با جمع بندی گزارشات و اسناد نسبت به تهیه گزارش نهایی اقدام کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان