arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

جهانگیری: هر کسی حادثه برخورد قطار را تبدیل به مسئله سیاسی کند، به کشور ظلم کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس‌جمهور درباره طرح برخی اظهارات مبنی بر استیضاح وزیر راه در پی تصادف دو قطار در استان سمنان اظهار کرد: موضوع برخورد دو قطار موضوعی مهم است و جناحی نیست و هر کسی که بخواهد این مسائل را تبدیل به مسائل سیاسی،‌ گروهی و تسویه حساب‌های سیاسی کند به کشور ظلم کرده است.
 
به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور بعداز ظهر امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پنج ساله سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز هیأت دولت با موضوع حادثه برخورد دو قطار استان سمنان با تاکید بر اینکه حادثه سمنان یکی از سخت ترین حوادث کشور بود اظهار کرد: کمیته ای به نام کمیته سوانح راه آهن وجود دارد که این کمیته بعد از هر اتفاقی با حضور اعضا تشکیل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه عمدتا اعضای کمیته سوانح راه آهن شخصیت های حقوقی ، فنی و غیردولتی هستند خاطر نشان کرد: این اعضا وظیفه دارند که حادثه را بررسی  نمایند و ببینند که عامل اصلی آن چه بوده و چه کسانی مرتکب قصور هستند. این کمیته همچنین وظیفه معرفی مقصر یا مقصرین را بر عهده دارد.
 
جهانگیری درباره مسائل مطرح شده در جلسه امروز گفت:‌ بر اساس آنچه که امروز از جزئیات حادثه برخورد دو قطار مطرح شد،‌ پس از اینکه سامانه الکترونیکی کنترل خطوط راه آهن ایجاد شده ، قطار اول که از تبریز حرکت کرده بود در نقطه ای به دلیل مشکل فنی متوقف شده بود ؛ قطار دوم نیز زمانی که به فاصله شش کیلومتری قطار دچار مشکل می رسد براساس دستورالعمل سامانه الکترونیکی به طور خودکار متوقف می‌شود و لوکوموتیوران آن نمی تواند در چنین وضعیتی قطار را به حرکت در آورد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: بر اساس اطلاعات داده شده، پس از تماس راننده قطار دوم با یکی از مراکز راه آهن و اعلام اینکه قطار به دلیل اخطار سامانه الکترونیکی و روشن شدن چراغ قرمز امکان حرکت ندارد ، به او دستور داده شده که سامانه الکترونیکی را خاموش کرده و به حرکت خود ادامه دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان