arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

جزئیات نامه آخوندی به پورسیدآقایی/استعفای شما نشان از مسئولیت اجتماعی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی استعفای مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به دلیل حادثه تلخ ریلی روز گذشته، عباس آخوندی در نامه‌ای به محسن پورسیدآقایی، استعفای او را نشان از مسئولیت ‌اجتماعی وی دانست.
 
به گزارش انتخاب، محسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در رسانه ملی، رسما از مردم بابت حادثه تلخ تصادف در قطار سمنان- مشهد عذرخواهی کرده و از تقدیم استعفایش به وزیر راه و شهرسازی خبر داد. او همچنین اعلام کرد که عباس آخوندی، با استعفای وی موافقت کرده است.
 
در پی موافقت با این استعفا، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، استعفای او را نشان از مسئولیت اجتماعی وی در برابر افکار عمومی دانسته است.
 
خبرگزاری مهر، متن کامل نامه وزیر راه و شهرسازی به محسن پورسیدآقایی را منتشر کرد:
 
بسمه تعالی
 
جناب آقای دکتر پورسیدآقایی
 
مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
 
با استعفای مورخ ۱۳۹۵/۹/۶ جنابعالی که نشان از حس مسئولیت اجتماعی شما در برابر افکار عمومی است، موافقت می‌کنم. قطعات حادثه تصادم دو قطار در صبحگاه روز جمعه ۱۳۹۵/۹/۵ در مسیر سمنان-دامغان حادثه‌ای بسیار تلخ و جانکاه بود که طی آن، تعدادی از خانوارهای عزیز و هم‌وطن آذری داغدار شدند. خانوارهایی که در این پاییز سرد به عشق زیارت حضرت رضا سلام الله علیه بار سفر بسته بودند، زندگی شیرینشان دچار خزان شد. افزون بر این این حادثه دردناک روح و روان مردم شریف ایران را نیز آزرده ساخته است. اینک اقدام شما به عنوان یک کار مسئولانه و به منظور همدردی با مردم شریف ایران در تاریخ حوادث ایران ثبت خواهد شد. اینجانب نیک می‌دانم که در این دوران که دولت در تنگنای سخت اقتصادی و در خشکسالی منابع مالی قرار دارد، جنابعالی، سایر مدیران و کارکنان سختکوش و زحمت کش راه‌آهن از هیچ کوششی برای توسعه صنعت ریلی کشور فروگذار نکرده‌اید. در این ارتباط گزارش‌های توسعه شبکه، ارتقاء و بهبود زیرساخت های فرسوده، بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات و خودکاری سازی تا سطح وسیعی از سیستم سیر و حرکت، بهره برداری و ایمنی قطارها و همچنین نوسازی ناوگان به طور مداوم در اختیار مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. لیکن چه می توان کرد که اینک تمام آن موفقیت‌ها تحت‌الشعاع این حادثه غمبار قرار گرفته است. در هر صورت باید آنچه در توان داریم به کار گیریم و با بکارگیری تمام ظرفیت دولت و همچنین تمام ظرفیت علمی و حرفه‌ای در جهت ارتقاء و ایجاد ایمنی صد در صدی بکوشیم. یاد و خاطره نیک شما همواره در اذهان همکاران و من ارجمند باقی خواهد ماند.
 
عباس آخوندی
 
جزئیات نامه آخوندی به پورسیدآقایی/استعفای شما نشان از مسئولیت اجتماعی دارد 
منبع: مهر
نظرات بینندگان