arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

آمار دقیق جان‌باختگان سانحه قطار در سمنان/ اعلام مشخصات افراد دستگیر شده

دادستان‌سمنان آمار نهایی کشته‌شدگان برخورد 2 قطار در سمنان را 40 نفر اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان‌سمنان آمار نهایی کشته‌شدگان برخورد 2 قطار در سمنان را 40 نفر اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، حیدر آسیابی در جلسه بررسی علل این حادثه در بیمارستان کوثر سمنان افزود: به محض اطلاع از این حادثه، تمامی اقدامات امدادی، درمانی و اجرایی انجام و هم اکنون با پیدا شدن بقایای جسد آخرین مفقودی حادثه، کار تجسس عوامل امدادی و هلال‌احمر در محل حادثه پایان یافته و این محل به طور کامل پاکسازی و تمام آثار و بقایای اجساد برای انجام آزمایش های لازم به پزشکی قانونی منتقل شده است.
 
وی در تشریح کامل چگونگی جمع‌آوری اجساد این حادثه اظهار کرد: براساس آمارها 40 مسافردر این سانحه مفقود شده بودند که پس از جستجو در صحنه حادثه، 36 جسد سوخته از جمله یک مادر و فرزند که بهم چسبیده بودند، کشف شد.
 
آسیابی با بیان اینکه همچنین هفت یا هشت قطعه اعضای بدن نیز در محل کشف و جمع‌آوری شد، اضافه کرد: علاوه بر اجسادی که در محل کشف شده بود 2 جمجمه دیگر از سوی ماموران امدادی و عوامل کشف شد که در مجموع 39 جسد کشف و برای انجام آزمایش به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه طبق آمارها 40 مسافر در این سانحه مفقود شده بود که جسد 39 نفر کشف و سرنوشت یک نفر دیگر همچنان نامعلوم بود، اظهار کرد: بنابراین تیم‌های امدادی و تجسس هلال‌احمر امروز به جستجوی خود ادامه دادند و ساعتی قبل با کشف جمجمه آخرین فرد مفقود شده، عملیات به پایان رسید و محل به طور کامل پاکسازی شد.
 
آسیابی درباره علت انتقال اجساد به پزشکی قانونی تهران هم گفت: با توجه به اینکه امکانات و لوازم آزمایش DNA فقط در تهران و چند استان دیگر که به تازگی فراهم شده است انجام می شود بنابراین برای انجام سریعتر آزمایش، اجساد به تهران انتقال و طبق آخرین اخبار رسیده، آزمایش از اجساد انجام و قرار است با آزمایش روی خانواده های آنان کار شناسایی صورت گیرد.
 
دادستان مرکز استان سمنان اضافه کرد: بنابر آمار اعلام شده و تحقیقات و استعلام صورت گرفته از مسافران سمنان با توجه به بلیت‌های صادره از راه‌آهن، تمام کشته‌شدگان متعلق به استان آذربایجان بوده و سمنان در این سانحه مجروح داشته و هیچ تلفات جانی نداشته است.
 
آسیابی در این نشست که رئیس و برخی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام، استاندار سمنان و معاون عمرانی استانداری، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، جمعی از مسئولان بهداشت و درمان علوم‌پزشکی سمنان حضور داشتند، در تشریح اقدامات قضایی و برخورد با مسببین این حادثه ناگوار گفت: هم اکنون سه نفر از عوامل این حادثه دستگیر و پس از تحقیقات قضایی و تفهیم اتهام و صدور قرار تامین لازم به زندان معرفی شدند.
 
وی اضافه کرد: این سه نفر شامل مسوول مرکز کنترل فرماندهی راه‌آهن شمال‌شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسوول مرکز کنترل خطوط و مسوول شیفت مرکز کنترل است. دستورات لازم برای شناسایی سایر مقصران این حادثه نیز صادر شده است.
 
گفتنی است، سانحه برخورد قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان- مشهد صبح جمعه 5 آذر حوالی ایستگاه هفت‌خوان در مسیر سمنان- دامغان رخ داد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان