arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵

بالگرد شرکت نفت در دریای خزر سقوط کرد/ بالگرد «ناجی»، قاتل 5 نفر شد!/ اسامی کشته‌شدگان

علی اصولی، رئیس سازمان حراست نفت، با بیان این که هنوز علت سقوط بالگرد مشخص نشده است، از پیگیری ها برای یافتن سرنشینان این بالگرد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بالگرد شرکت نفت خزر، بامداد امروز (یکشنبه، هفتم آذر ماه) پس از برخاستن از روی سکوی امیرکبیر دچار حادثه شد و سقوط کرد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از سایت وزارت نفت، شرکت نفت خزر از سقوط بالگرد اجاره ای این شرکت و درگذشت یکی از سرنشینان بالگرد خبر داده است.

این بالگرد برای انتقال یکی از کارکنان شرکت نفت خزر به سکو اعزام شده بوده است که متاسفانه بلافاصله پس از برخاستن سقوط می کند.

وی گفت: پیکر یکی از چهار سرنشین بالگرد پیدا شده است. این احتمال را داد که با توجه به موقعیت استقرار سکو در نزدیکی بندر، دیگر سرنشینان زنده باشند.

بر اساس این گزارش، حوالی ساعت چهار بامداد امروز (یکشنبه، هفتم آذر ماه) به دنبال ایست قلبی یکی از کارکنان شرکت نفت خزر در سکوی امیرکبیر، بالگردی که در اجاره این شرکت بوده است به سکو اعزام می شود. این بالگرد پس از سوار کردن مصدوم و برخاستن، دچار حادثه شده و سقوط می کند.

هم اکنون کمیته بحران در شرکت نفت خزر تشکیل جلسه داده است.


تا این لحظه پیکر 5 تن از سرنشینان این بالگرد از آبهای خزر بیرون کشیده شده و پیکر دو تن دیگر هنوز پیدا نشده است


مدیر کل حراست وزارت نفت: پیدا شدن پیکر 5 سرنشین بالگرد حادثه دیده را تأیید می‌کنم/ علت حادثه هنوز مشخص نیست

وی افزود: طبق اعلام فرماندری منطقه گویا پیکر هر 5 تن سرنشینان این بالگرد پیدا شده اما اطلاعاتی که به من رسیده تا این لحظه یافتن پیکر 4 تن از سرنشینان بالگرد حادثه دیده را تأیید می کنم.

بالگرد شرکت نفت در دریای خزر سقوط کرد/ 4 نفر کشته شدند


احتمال سقوط بالگرد به دلیل گم شدن افق دید/ لاشه هواپیما پیدا شد

یک مقام مسئول در شرکت نفت خزر احتمال داد سقوط بالگرد این شرکت در دریای خزر گم شدن افق دید در شب باشد.

وی گفت: در حال حاضر لاشه بالگرد پیدا شده وشناورهای این شرکت درمحل سقوط حاضر هستند و قرار بر آن است تا غواصان به محل حادثه اعزام شوند.


او خاطر نشان کرد: دلیل برخاست این بالگرد از بهشهر به سکوی امیرکبیر حال عمومی و حمله قلبی یکی از کارمندان شرکت پیمانکار به نام علی مرداسی بوده است.


این مقام مسئول یادآور شد: بالگرد سقوط کرده بالگردچند منظوره بود وبا دریافت مجوزهای لازم این پرواز صورت گرفته است.
وی گفت: دلیل اصلی سقوط بالگرد مشخص نیست وتا زمانی که اطلاعات جعبه سیاه مکالمات سکو شناور و بندر بررسی نشود نمی توان نظر دقیقی اعلام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 20 ثانیه بعد برخاست بالگرد از سکو اطلاعات از رادار محو شده است گفت: احتمال داده می شود سقوط این بالگرد به دلیل مشابهی همچون سقوط بالگرد فلات قاره در سال گذشته رخ داده باشد.
وی در انتها گفت: سال گذشته بالگرد فلات قاره در دریای جنوب به دلیل گم شدن افق دید در شب سقوط کرد.


بالگرد «ناجی»، قاتل 5 نفر شد!

علی اصولی مدیرکل حراست وزارت نفت اظهار داشت: بامداد امروز بالگردی که برای انتقال فرد مصدوم در سکوی نفتی امیرکبیر به محل اعزام شده بود، در مسیر برگشت به منطقه دچار حادثه شد.

وی افزود: طبق اعلام فرمانداری منطقه گویا پیکر هر 5 تن سرنشینان این بالگرد پیدا شده اما با اطلاعاتی که به من رسیده تا این لحظه یافتن پیکر 5 تن از سرنشینان بالگرد حادثه‌دیده را تأیید می‌کنم.


استانداری مازندران:  همه 5 سرنشین بالگرد شرکت نفت خزر جان باختند

 معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه 5 سرنشین بالگرد شرکت نفت خزر جان باختند، گفت: اجساد کشته‌شدگان بالگرد شرکت حفاری خزر به بهشهر انتقال یافت.

علیرضا یونسی‌رستمی، در ساری با اشاره به اینکه همه 5 سرنشین بالگرد شرکت نفت خزر غیربومی هستند.


سردار شریف: 4 پاسدار در سانحه سقوط بالگرد امدادی در دریای خزر جان باختند

مسئول روابط عمومی کل سپاه از جان باختن 4 تن از کادر پروازی نیروی هوافضای سپاه در سانحه سقوط بالگرد امدادی در دریای خزر خبر داد.

 در پی اعلام خبر سقوط یک فروند بالگرد که برای امدادرسانی به یکی از کارکنان شرکت نفت خزر به سکوی امیرکبیر اعزام شده بود، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: در ساعت 4:30 بامداد امروز یک فروند بالگرد MI17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های  شرکت نفت خزربود ،دراقدامی  فداکارانه برای نجات یکی از کارکنان زحمتکش این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود،  برای امدادرسانی به سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام گردید.


وی افزود:این بالگرد پس از سوار کردن بیمار مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده  و در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن به لقاء الله پیوستند.

سردار شریف اسامی جان باختگان این سانحه را بدین شرح اعلام کرد:

1-خلبان سرهنگ بازنشسته سید حسن محمدی کهنگی
2-خلبان دوم سرهنگ پاسدار غلامرضا میرزایی
3-مهندس پرواز سرهنگ بازنشسته رضا سنقری
4-سرهنگ بازنشسته مهندس حسین جعفرزاده
5-علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان