arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵

عضو کمیسیون عمران مجلس: باید به وزیر راه فرصت داد/ عمر مفید مدیریتی باید افزایش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون عمران مجلس: باید به وزیر راه فرصت دادملکشاهی گفت: استیضاح همیشه موجب برکناری وزرا نمی‌شود، به این مسئله نباید بدبینانه نگاه کرد. مردم خواستار عذرخواهی و ارائه توضیح توسط مسئولان هستند.

این عضو کمیسیون عمران افزود: هر فردی که ذره‌ای از مخاطرات مدیریتی آگاهی داشته باشد می‌داند که عمر مفید مدیریتی باید افزایش یابد. در حادثه قطار سمنان نیز باید به وزیر راه و شهرسازی و سایر مدیران وزارت راه و شهرسازی فرصت داد اما باید حق داد که مردم منتظر معرفی مقصران و مسببان اصلی این حادثه هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس افزود: دولت با بررسی ابعاد مختلف این حادثه غم‌انگیز ضمن شناسایی اشکالات ساختاری و مدیریتی، مقصران در هر رده‌ای را باید به مردم معرفی کند تا با ارتقاء سطح مدیریتی از وارد شدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به مردم و جامعه جلوگیری کند.

وی عذرخواهی و استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن را نشان از مسئولیت‌پذیری پورسیدی آقایی دانست و افزود: وقتی مدیری به دلیل اشتباه و خطای کارمند زیرمجموعه از مردم عذرخواهی می‌کند و استعفا می‌دهد، نشان می‌دهد مدیری است که در برابر خطای نیروی انسانی زیرمجموعه خود بی‌تفاوت نبوده است. اقدام مدیرعامل راه‌آهن بسیار پسندیده بود. این فرهنگ که فرهنگی اسلامی است، باید بین همه مدیران و کارگزاران نظام نهادینه شود. فرهنگ عذرخواهی و کناره‌گیری از مسئولیت باید برای سایر مدیران الگو شود.

این عضو کمیسیون عمران استیضاح وزیر راه و شهرسازی در زمان باقی مانده از دولت یازدهم را چاره نهایی ندانست اما در عین حال گفت: استیضاح وزرا حق قانونی مجلس برای توضیح خواستن از وزراست. از آنجا که جلسه استیضاح مستقیما از رادیو برای مردم پخش می‌شود، هم به نمایندگان مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و ابعاد حادثه برای نمایندگان روشن می‌شود و هم مردم در جریان جزییات قرار می‌گیرند.

ملکشاهی تاکید کرد: استیضاح ابزار نظارت مجلس است و جنگ و دعوا با دولت تلقی نشود. استیضاح احتمالی وزیر راه و ترابری حتما توانایی پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس را دارد و قطعا اگر خود و زیرمجموعه خود را مقصر بداند از مردم عذرخواهی می‌کند. یقین بدانید که به نفع مردم است تا مجلس توضیحات آقای وزیر را بشنوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان