arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۰

نخستين مورد از بازداشت مخفيانه در دوران رياست جمهوري اوباما فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مسئولان شورشیان الشباب سومالی پس از دو ماه بازجویی در یکی از کشتی های جنگی آمریکا، سه شنبه در نیویورک به اقدامات تروریستی متهم شد. این نخستین مورد از بازداشت مخفیانه یک مظنون به اقدامات تروریستی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباماست.

به گزارش انتخاب؛ به گفته مقامات آمریکایی، احمد عبدالقادر وارسامه نوزده آوریل در خلیج فارس از سوی آمریکایی ها بازداشت شد و به طور مخفیانه در یک کشتی نیروی دریایی آمریکا نگهداری می شد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند: وی در این کشتی با اهداف اطلاعاتی مورد بازجویی قرار گرفت. یکی از مسئولان آمریکایی ادعا کرد: متهم بر اساس قوانین جاری در ارتش آمریکا که روش های خشن بازجویی را ممنوع می کند، بازجویی شده است. به گفته این مسئول که خواست نامش محفوظ بماند، متهم اطلاعات مفیدی را فاش کرده است.

وی به جزییات بیشتر اشاره نکرد.

متهم پیش از حضور در دادگاه فدرال نیویورک از سوی پلیس فدرال آمریکا اف بی آی نیز مورد بازجویی قرار گرفت. این سومالیایی بیست و پنج ساله متهم است در فاصله دو هزار و هفت تا آوریل دو هزار ویازده پول و تجهیزات به شورشیان مرتبط با الشباب و شاخه القاعده در شبه جریزه عربستان رسانده و نیروهای آنها را آموزش داده است. همچنین گمان می رود وی در کشته شدن دستکم یک نفر دست داشته باشد.

  وی برای ایفای نقش میانجی بین این دو گروه تندرو، با مجازات اعدام روبرو است. وی همچنین به اتهام مبارزه در کنار شورشیان الشباب، تهیه مواد منفجره، سلاح، تجهیزات ارتباطی و استفاده از سلاح های خطرناک تحت پیگرد است
نظرات بینندگان