arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

اردوغان: صلح پایدار بدون دولت مستقل فلسطین ممکن نیست/ برای ساقط کردن اسد به سوریه لشکر کشیدیم

رئیس جمهور ترکیه گفت: امیدهایم به سازمان ملل متحد برای بازگرداندن عدالت به سوریه و پایان دادن به بحران و همچنین کنار گذاشتن اسد از قدرت را از دست داده ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس شرقی شرط دست‌یابی به صلحی پایدار در خاورمیانه است و برای ساقط کردن دولت «بشار اسد» به سوریه لشکرکشی کرده‌اند.

به گزارش انتخاب؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی تند اعلام کرد صلح پایدار در خاورمیانه بدون تاسیس دولت مستقل فلسطین ممکن نخواهد بود و برای پایان دادن به دولت «بشار اسد» در سوریه به این کشور لشگرکشی کرده‌اند.

اردوغان طی سخنرانی در همایشی درباره فلسطین در شهر «استانبول» با درخواست از رژیم صهیونیستی برای بازگشت به مرزهای معاهده 1967، تاکید کرد تا زمانی که یک دولت فلسطینی مستقل به پایتختی «قدس شرقی» و در مرزهای 67 تشکیل نشود، صلح پایدار در خاورمیانه ایجاد نمی‌شود.

وی با انتقاد از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل درخصوص سوریه، تصریح کرد امیدهایش به ملل متحد برای بازگرداندن عدالت به سوریه و پایان دادن به بحران و همچنین کنار گذاشتن اسد از قدرت را از دست داده است.

رئیس جمهور ترکیه صراحتا اذعان کرد نظامیان ارتش ترکیه عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه را آغاز کردند تا دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور را ساقط کنند.

اردوغان همچنین افزود که بعد از شکست سازمان ملل برای پایان دادن به بحران‌های سوریه و فلسطین، دیگر نباید از این نهاد انتظار راه‌حل برای مشکلات فعلی جهان و منطقه را داشت.

وی با بیان اینکه قانون منع پخش اذان در مساجد «قدس» و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی اثرات منفی خواهد داشت گفت که به سران رژیم صهیونیستی درباره خطراتی که این قانون برای آنها دارد هشدار داده است.

رئیس جمهور ترکیه درخواست کرد تا دولت‌های بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و آن را یک وظیفه عمومی توصیف کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان