arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

مکاتبه ایران با کمیته بین‌المللی المپیک برای انتخاب سارا خادم الشریعه به عنوان ورزشکار اخلاق سال

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد در مکاتباتی رسمی با کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین‌المللی بازی منصفانه در خواست می‌کند که خادم الشریعه به عنوان کاندیدای ورزشکار با اخلاق سال معرفی گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مکاتبه ایران با کمیته بین‌المللی المپیک برای انتخاب سارا خادم الشریعه به عنوان ورزشکار اخلاق سالکمیته ملی المپیک ضمن ارج نهادن به این اقدام منصفانه و قابل ستایش شطرنج باز کشورمان در رقابت‌های جهانی روسیه، طی مکاتباتی رسمی با کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین المللی بازی منصفانه این موضوع را به اطلاع مسئولان آنها خواهد رساند تا ضمن تقدیر از خانم خادم الشریعه، وی به عنوان کاندیدای ورزشکار با اخلاق سال معرفی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تقدیراز این حرکت منصفانه  سارا خادم الشریعه در رقابت‌های گرند پری شطرنج زنان جهان بیان کرد: حرکت زیبای سارا خادم الشریعه در رقابت‌های گرند پری شطرنج زنان جهان بیانگر فرهنگ اصیل و منش پهلوانی ملت بزرگی است که ریشه در ژرفای تاریخ بشریت دارد. ملتی که ضمن پاس داشتن ارزش‌های ایرانی و اسلامی خود، کمک و خدمت به دیگران را سرلوحه کارهایشان می‌دانند و بی شک زیبایی‌های ورزش در کنار همین از خودگذشتگی‌هاست که بیش از پیش نمایان می شود.

هاشمی در خاتمه برای این شطرنج باز کشورمان در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: بازتاب مثبت و استقبال مردم عزیز و مسئولین به این حرکت زیبای شطرنج باز کشورمان آن‌ هم در رقابت‌های با اهمیت جهانی نشان می‌دهد در میادین بین المللی تنها مدال آوری ملاک نیست، همین که ورزشکاران کشورمان نمایندگان شایسته‌ای در مسابقات باشند و گوشه‌ای از توانمندی و فرصنگ اصیل ایران عزیز را بنمایش بگذارند و لو اینکه  بر روی سکو نروند، برای ملت عزیزشان و مسئولین قابل احترامند.

 کمیته بین المللی بازی منصفانه هر ساله با ارسال نامه‌ای به کمیته های المپیک کشورهای مختلف خواستار معرفی ورزشکارانی در زمینه رعایت بازی منصفانه می شود تا آنها را کاندیدای ورزشکار با اخلاق سال نماید که به همین منظور کمیته ملی المپیک کشورمان سارا خادم الشریعه را بدین منظور معرفی خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان