arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

صلیب سرخ: ظرف ۷۲ ساعت اخیر ۲۰ هزار نفر از شرق حلب گریختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صلیب سرخ اعلام کرد طی ۷۲ ساعت اخیر از آغاز عملیات نیروهای وابسته به دولت دمشق در مناطق شرقی شهر حلب، نزدیک به ۲۰ هزار تن از ساکنان این مناطق موفق به فرار شده‌اند.

به گزارش انتخاب، کریستا آرمسترانگ، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه از زمان آغاز عملیات نیروهای وابسته به دولت دمشق در مناطق شرقی شهر حلب حدود ۲۰ هزار تن از ساکنان این مناطق موفق به فرار شده‌اند، اظهار داشت: این آمار تخمینی است و مردم از جهت‌های مختلفی در حال فرار بوده و به دنبال پناهگاهی هستند که آنها را از درگیری‌ها نجات دهد.

آرمسترانگ افزود: این غیرنظامیان بدون اینکه وسیله‌ای با خود بردارند، یا به سمت مناطقی که هنوز در کنترل مخالفان هستند و یا مناطق تحت کنترل نیروهای دولت دمشق در غرب حل و یا مناطق کردنشین می‌گریزند.

روز دوشنبه به دنبال پیشروی‌های سریع نیروهای وابسته به دولت سوریه و هم‌پیمانانش، مخالفان سوری کنترل بخش شمالی محله‌های شرقی شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه را از دست دادند و تعداد زیادی از غیرنظامیانی که در این مدت در مناطق مذکور محاصره شده بودند، توانستند بگریزند.

به دنبال این تحولات سازمان ملل نسبت به شرایط کنونی شرق حلب هشدار داد.

به گفته برخی منابع دیپلماتیک، شورای امنیت نیز امروز (چهارشنبه) به درخواست فرانسه نشستی فوق‌العاده را برای بررسی وضعیت رو به وخامت شرق حلب برگزار خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان