arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

جزئیات سقوط هواپیمای حامل بازیکنان تیم چاپه‌کوئنسه از زبان مهمانداری که جان سالم به در برد

این مهماندار گفت: هواپیما ناگهان به کلی خاموش شد و ما با سقوط ناگهانی به شدت در منطقه سرو گوردو به زمین خوردیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جزئیات سقوط هواپیمای حامل بازیکنان تیم چاپه‌کوئنسه از زبان مهمانداری که جان سالم به در بردمهماندار هواپیمای تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه جزئیات و دلیل این سانحه دلخراش را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، خیمنا سوارس، مهماندار هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه که صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در مسیر پایتخت کلمبیا سقوط کرد و بر اثر آن 76 نفر جان خود را از دست دادند، جزئیات این حادثه را اعلام کرد.

او که یکی از شش فرد نجات یافته این پرواز مرگبار بود (یک نفر پس از نجات، در بیمارستان درگذشت)، در شرایط جسمانی بهتری نسبت به دیگر نجات یافتگان و در حالی که هوشیار بود توسط تیم‌های امدادی شناسایی و بیمارستان انتقال داده شد.

سوارس به روزنامه کلمبیانو گفت: هواپیما ناگهان به کلی خاموش شد و ما با سقوط ناگهانی به شدت در منطقه سرو گوردو به زمین خوردیم. هواپیمایی که برای این پرواز انتخاب شد، مناسب نبود چون این هواپیما برای پرواز‌های با مسافت‌های محدود است و برای این مسیر آماده نبود. هواپیمای RJ100 هواپیمایی از رده خارج شده نیست و تمام سیستم‌های لازم را دارد اما این هواپیما همانطور که از اسمش مشخص است (RJ مخفف Regional Jet) هواپیمایی مخصوص پرواز‌های کوتاه و محلی است که حداکثر دو ساعت به طول بینجامند. در این پرواز سقف ساعت عملکرد هواپیما پر شد و به همین دلیل دچار نقص فنی شد.

در حال حاضر هنوز دلیل اصلی سقوط هواپیمای خطوط هوایی لامیا که متعلق به کشور بولیوی است مشخص نشده اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیما پیش از سقوطش که تصور می‌شد به دلیل نقص در سیستم الکتریکی بوده با مرکز کنترل تماس گرفته است. ظاهراً پیش از سقوط، خلبانان هواپیما به دلیل کمبود سوخت از مرکز کنترل درخواست فرود اضطراری می‌کنند و برج مراقبت به آنها دستور می‌دهد که ارتفاع خود را کاهش دهند و منتظر رسیدن به مکانی مناسب برای فرود باشند.

طبق ادعای یکی از متخصصانی که با نشریه کلمبیایی «کلمبیانو» گفت‌و‌گو کرده، هواپیمای انتخاب شده برای پرواز تیم چاپه‌کوئنسه، محدودیت پروازی معادل 2 هزار و 965 کیلومتر داشته و این در حالی است که فاصله مبدا تا مقصد پرواز فینالیست جام سودآمریکانا 2 هزار و 960 کیلومتر بوده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان