arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵

موحدی كرمانی: استعفای رئیس راه آهن جای تعجب دارد، اگر مقصر هستید باید عزل ومحاكمه شوید؛ اگر نه که باید ادامه فعالیت دهید

امام جمعه موقت تهران گفت: قصور و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هایی را عزادار کرد، از مسئولان و دست‌اندرکاران این مسئله می‌خواهم از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حادثه دلخراش برخورد دو قطار فاجعه بسیار بزرگی بود، گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟!

به گزارش انتخاب، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، اظهار داشت: راهپیمایی میلیونی اربعین سرور و سالار شهیدان حقیقتی فراموش‌نشدنی است.

وی همچنین با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در برخورد دو قطار در سمنان، افزود: حادثه دلخراش برخورد دو قطار فاجعه بسیار بزرگی بود، گویا مردم زمانی که این دو قطار با یکدیگر برخورد کردند، ساعت‌ها در سرمای استخوان‌سوز سرگردان بودند و می‌لرزیدند و عده‌ای هم داخل آتش زنده زنده در حال سوختن بودند اما هیچ خبری از کمک نبوده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به استفعای مدیرعامل راه‌آهن کشور، گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، شما چرا استعفا دادید؟ اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟! چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟ شنیدم درباره حادثه برخورد دو قطار گفته شد همه مسافران بیمه بودند و جای نگرانی نیست، این هم سخن عجیبی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیامی درباره برخورد دو قطار در سمنان چنین فرمودند که این حادثه مرا مصیبت‌زده کرد، گفت: قصور و بی‌تدبیری دست‌اندرکاران خانواده‌هایی را عزادار کرد، از مسئولان و دست‌اندرکاران این مسئله می‌خواهم از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه‌ای این مسائل و امثال آن را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند و همه تلاش خود را برای علاج مصدومان و انتقال مجروحان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: شنیده‌ام در خصوص پذیرایی از مسافرین قطارها مبلغ 12 میلیون یورو با مشارکت یک شرکت هلندی سرمایه‌گذاری شده است، آیا وقت آن نرسیده است به جای روی آوردن به شرکت‌های خارجی، از شرکت‌های داخلی برای این امور استفاده شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره حقوق‌های نجومی، گفت: گویا موضوع حقوق‌های نجومی به طور کامل به فراموشی سپرده شده است، قرار بود موضوع پیگیری و به مردم اطلاع داده شود، کجاست پیگیری؟ و کجاست اطلاع دادن به مردم؟

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش، ضمن تقدیر از حضور قدرتمند نیروی دریایی در آب‌های آزاد که بنده هم لازم می‌دانم از همین تریبون از نیروی دریایی ارتش به دلیل ایجاد آرامش در آب‌های آزاد تقدیر و تشکر کنم، بر لزوم پیگیری کارها تا حصول نتیجه تأکید کردند، رهبری فرمودند ناتمام ماندن کارها سؤال و اشکال ایجاد می‌کند، از جمله مانند حقوق‌های نجومی.

ادامه دارد...
منبع: فارس
نظرات بینندگان