arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵

پیام رئیس جمهور به مناسبت روز معلولان+عکس

دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسب‌تری برای خلق فرصت‌های برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری تاکید کرد: دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسب‌تری برای خلق فرصت‌های برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند.

حساب اینستاگرام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با انتشار عکسی از نواختن سنتور توسط فاطمه صالحی معلول توانمند و هنرمند در حضور رییس جمهوری در خرداد سال 93 اهمیت ایجاد فرصت برابر برای معلولان را یادآوری کرد.
 
پیام رئیس جمهور به مناسبت روز معلولان
در یادداشت روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان آمده است: تا چه اندازه جامعه‌ و نهادهای سازگار برای زندگی عادلانه و باکرامت معلولان ساخته‌ایم؟ چه اندازه به دستورهای دینی برای رعایت حال برادران و خواهران آسیب‌پذیرتر خود عمل کرده‌ایم؟ و چقدر در دیدن توانمندی‌های معلولان و به‌کارگیری ایشان کوشا بوده‌ایم؟‌

‌ساختن جامعه‌ای که فرصت‌های عادلانه‌تر در اختیار معلولان قرار دهد، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. دولت یازدهم کوشیده است با بازنگری «قانون جامع حمایت از حقوق معلولان»، شرایط مناسب‌تری برای خلق فرصت‌های برابر و زندگی عادلانه برای معلولان فراهم کند.

هم‌چنین وزارت کار و رفاه اجتماعی موفق شده مسکن را برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند فراهم کند. غربالگری‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد و از جمله در دستور کار قرار گرفتن غربالگری ژنتیک، اقدامات مثبتی است که دولت در پیش گرفته و زمینه ابتلا به معلولیت‌های مختلف را کاهش می‌دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان