arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۰

محمود عباس: پيش بيني مي کنيم 126 کشور از تشکيل کشور فلسطين حمايت کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد پیش بینی می کند 126 کشور از عضویت کامل و دائم فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت کنند.

به گزارش انتخاب؛ محمود عباس در گفتگو با یک هیئت پارلمانی اردن در رام الله در کرانه باختری رود اردن اظهار داشت پیش بینی می شود درخواست فلسطینیان برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در چهارچوب مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت در سازمان ملل متحد تائید صد و بیست و شش کشور را کسب کند.

محمود عباس گفت : تصمیم فلسطینیان به مراجعه به سازمان ملل متحد برای شناسایی کشور مستقل فلسطینی در سپتامبر آینده از حمایت گسترده بین المللی برخوردار است.

وی افزود همه کشورهای جهان با ما هستند و از ما حمایت می کنند زیرا ما در مسیر صحیح گام بر می داریم و تمام بهانه ها را از هر طرفی که برای منحرف کردن این مسیر تلاش می کند می گیریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد کادر رهبری این تشکیلات مجموع تحرکات دیپلماتیک را برای کسب حمایت کشور ها از موضع فلسطین آغاز و به همین منظور هیئت هایی را به شماری از کشورها اعزام کرده است. محمود عباس بار دیگر تاکید کرد گزینه فلسطینیان مذاکره است.

در صورتی که این گزینه ناکام بماند ما برای احقاق حقوق خود راهی بجز مراجعه به عالی ترین نهاد بین المللی که همان سازمان ملل متحد است نداریم. وی افزود مراجعه ما به سازمان ملل متحد در پی اصرار اسرائیل بر توقف مذاکرات سیاسی بود و این امر هر گزینه دیگر را به بن بست می کشاند.

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد آمریکا به اطلاع وی رسانده است که از حق وتو علیه خواسته فلسطینیان در سازمان ملل متحدد استفاده خواهد کرد ولی من هرگز از این تصمیم بازنخواهم گشت.

این مقام فلسطینی همچنین گفت: ما به آمریکایی ها گفتیم که مذاکرات متوقف شده است و شما از ما می خواهید به سازمان ملل متحد متوسل نشویم خب حالا بگویید گزینه سوم چیست.؟ که پاسخ دادند ما گزینه ای برای ارائه نداریم.

محمود عباس بار دیگر بر پایبندی بر حرکت مسالمت آمیز و پرهیز از هرگونه اقدام نظامی یا قیام مسلحانه تاکید کرد.
نظرات بینندگان