arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۰

هاآرتص: دومينيک استرواس کان، يهودي، و عاشق اسرائيل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه هاارتص ، چاپ فلسطین اشغالی نوشت ، دومینیک استرواس کان، رئیس پیشین صندوق بین المللی پول، یهودی و عاشق اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، این روزنامه در شماره روز پنجشنبه خود در اینترنت در مقاله ای به قلم الکا لوکس نوشت، رئیس سابق صندوق بین المللی پول که اخیراً در امریکا و فرانسه متهم به تجاوز شده است گفت،  اولین چیزی که من هر روز صبح به آن فکر می کنم، اسرائیل است.

هرچند سوء استفاده های جنسی استرواس کان اخیراً جزو عناوین مهم خبری شده، وی به اسرائیل، بیش از زنان می اندیشد و اسرائیل، بیش از هر چیز دیگر در قلب او جا دارد.

استراوس کان، یک ماه، پیش از آن که در نیویورک متهم به حمله به خدمتکار هتل شود، به روزنامه لیبراسیون فرانسه گفته بود، فقط سه چیز ممکن است مانع من از دستیابی به ریاست جمهوری فرانسه در انتخابات آینده این کشور شود، که عبارتند از پول من، زنان من، و یهودی بودن من .

استراوس کان مصاحبه ای را که چند سال پیش با نشریه تریبیون یهود انجام داده بود یادآوری کرد که در آن گفته بود: من هر روز صبح که بیدار می شوم، به این موضوع فکر می کنم که چگونه می توانم به اسرائیل کمک کنم.

quotation mark نویسنده این مقاله در خاتمه نوشت، البته او هر روز صبح نان فرانسوی و پنیر کامامبر را برای صبحانه دوست دارد، اما اگر از لحاظ دیپلماسی مایل است به اسرائیل کمک کند، باید صبر کرد و دید که آیا او واقعا انسانی درست کردار، شریف و محترم است یا نه؟
نظرات بینندگان