arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

مطهری: اگر ببینم ظلمی شده و نگویم خفه می‌شوم / حدادعادل آدم محافظه کاری است / علی لاریجانی باهوش و پخته است؛ گاهی در او انصاف دیده می شود / عارف در مجلس در پشت صحنه است / احتمال دارد راه مینو خالقی به مجلس باز شود / چه اشکالی دارد اگر در قم هم یک کنسرت برگزار شود / نباید مغالطه کنیم و مثل کیهان باشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف به بیان نظرات خود در باره برخی شخصیت‌ها از جمله مهدی کروبی، حداد عادل، برادران لاریجانی و محمدرضا عارف پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطهری: اگر ببینم ظلمی شده و نگویم خفه می‌شوم / حدادعادل آدم محافظه کاری است / عارف در مجلس در پشت صحنه است / احتمال دارد راه مینو خالقی به مجلس باز شود /  نباید در دام ترامپ بیافتیم، می‌خواهند کاری کنند ایران برجام را نقض کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف به بیان نظرات خود در باره برخی شخصیت‌ها از جمله مهدی کروبی، حداد عادل، برادران لاریجانی و محمدرضا عارف پرداخت.

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: اگر پدرم الان بود با خیلی از شرایط مثل رد صلاحیت‌ها مخالفت می‌کرد، ما نمی‌توانیم کسی را اینگونه حصر کنیم اگر شهید مطهری هم بود قطعا با حصر مخالفت می‌کرد.

به نوشته فارس و ایسنا، وی افزود: کروبی آدم صاف و روراستی بود شجاعت و مردانگی‌اش هم خوب بود، در مجلس ششم جلوی خیلی از مسائل ایستاد و خودش را فدا کرد. در قضایای اخیر هم احساس می‌کرد در انتخابات تقلب شده که البته من چنین اعتقادی ندارم، وی پای اعتقاداتش ایستاد و حالا هم چوب اعتقاداتش را می‌خورد.

مطهری ادامه داد: حدادعادل فرد مخافظه کار و البته عاقل و حکیمی است و روح لطیفی هم دارد.

وی درباره علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس نیز گفت: آقای لاریجانی در سن 25 سالگی ظرف یک سال مدیرعامل صداوسیما شد و بعد به سمت وزارت ارشاد و دبیری شورای عالی امنیت ملی رسید و در روز اول ورودش به مجلس، رئیس مجلس شد. این نشان می‌دهد که ایشان انصافاً توانایی‌هایی دارد و فرد باهوشی است که در این مدت پخته شده است. البته شاید همنشینی ما هم با ایشان اثر داشته است و حریت و آزادگی و گاهی انصاف هم در ایشان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در مورد مینو خالقی هم اقداماتی کردیم که احتمال دارد راه برای حضور وی در مجلس باز شود. شورای نگهبان قبل از رای مردم می‌تواند رد صلاحیت کند.

وی اضافه کرد: تلاش‌های عارف در مجلس پشت صحنه است و دیده نمی‌شود. ایشان فراکسیون امید را به خوبی اداره می‌کنند و فعالیت‌هایشان آثاری داشته است از جمله این‌که سه نفری که به عنوان عضو شواری عالی نظارت بر انتخابات شوراها از مجلس انتخاب شدند هر سه از فراکسیون امید بودند و این افراد می‌توانند بر بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها نظارت کنند. مجموعاً آقای عارف فعالیت خوبی داشتند اگرچه ظهور و بروزشان خوب است، کمتر موضع می‌گیرند و کمتر طرح و نامه‌ای امضا می‌کنند. مثلاً روحیه آقای عارف با من فرق می‌کند. من اگر احساس کنم ظلمی صورت می‌گیرد و تا شب چیزی در این رابطه نگویم خفه می‌شوم و شب خوابم نمی‌برد ولی بعضی‌ها تحملشان بیشتر است یا دوراندیشی بیشتری دارند و به هر حال روحیه‌ها متفاوت است.

نایب رئیس مجلس گفت: اقدام برای بازداشت صادقی را نمی‌توان گفت برنامه ریزی شده است ممکن است یک نفر شاکی خصوصی داشته باشد انتقاد ما نسبت به نوع برخورد بود.

وی ادامه داد: ما نباید در دام ترامپ قرار بگیریم. اینکه برجام را نقض می‌کنند یعنی برجام مثبت بوده است آنها می‌خواهند کاری کنند ایران برجام را نقض کند، نقض برجام به ضرر آمریکاست.

مطهری اظهار داشت: بعد از انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری ما گفتیم آقایانی که در این رابطه مطرح هستند بیایند و به مردم در رابطه با اعدام‌ها توضیح دهند و بگویند مثلا حکم فقهی بوده است ولی از نامه‌ای که ما در این مورد نوشتیم سواستفاده شد.

مطهری در واکنش به اظهارات دانشجویی درباره لغو کنسرت‌ها و برجسته کردن این موضوع، تصریح کرد: ما گفتیم که اگر این راه باز شود و کنسرت ممنوع شود ممکن است فردا هر استان برای خود موضوع دیگری را مطرح کند. چه اشکالی دارد اگر در قم هم یک کنسرت سنگین، متین و شرعی برگزار شود.

وی در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مسأله اصلی مردم موضوع معیشت و اقتصاد است، تأکید کرد: مسائل معیشتی مهم است اما نباید مغالطه کنیم و مثل کیهان باشیم. هر کدام از این مسائل در جای خود مهم است. اگر آزادی بیان باشد و تخلفات مالی و اختلاس‌ها بیان شود کسی جرأت این اقدامات را به خود نمی‌دهد و مسائل معیشتی هم بهتر حل می‌شود. همچنانکه هرگاه رسانه‌ها ‌آزاد بودند کمتر فساد انجام شده است. ضمن اینکه در هیچ کشوری اینچنین نیست که مسائل معیشتی وجود نداشته باشد.


نظرات بینندگان