arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

علی مطهری: برای جلوگیری از استبداد باید بر برخی نهادها و سازمان‌ها نظارت کرد/کاسه‌های داغ‌تر از آش به نظام ضربه می‌زنند

نماینده مردم تهران گفت: امروز تا حدودی نشانه‌های استبداد را در برخی نهادها می‌بینیم. ما نیازمند نظارت بر نهادها و سازمان‌ها برای جلوگیری از استبداد هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان امروز باید مراقب آرمان‌های انقلاب باشند و هر جا که دیدند انحرافی صورت می‌گیرد آن را فریاد بزنند.

به گزارش انتخاب، علی مطهری در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه مبارزه با استبداد داخلی و خارجی فقط مختص یک زمان خاص نیست، گفت: ما این عقیده را داریم که نظام جمهوری اسلامی مانند پهلوی استبدادی نیست و انتخابات نمونه همین عدم استبداد در کشور است.

وی مدعی شد: امروز تا حدودی نشانه‌های استبداد را در برخی نهادها می‌بینیم. ما نیازمند نظارت بر نهادها و سازمان‌ها برای جلوگیری از استبداد هستیم.

نماینده مردم تهران تکید کرد: دانشجو باید تحولات جامعه را رصد بکند و در جای خودش فریاد بزند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب صدر اسلام بعد از ٥٠ سال به انحراف کشیده شد و واقعه کربلا به وجود آمد،گفت: دانشجویان امروز باید مراقب ارمان‌های انقلاب باشند و هر جا که دیدند انحرافی صورت می‌گیرد آن را فریاد بزنند.

مطهری با اذعان به این مساله که برخی افراد کاسه داغ تر از آش شده‌اند،تصریح کرد: رهبر انقلاب حتی در مورد آرزوی سلامتی برای ایشان در پروازهای هواپیمایی خواهان حذف این جمله شدند اما برخی مقاومت کردند و باز هم الان استفاده می شود یا رهبری گفتند کرسی‌های ازاد اندیشی در دانشگاه‌ها برقرار شود اما الان سخنرانی ها را لغو می‌کنند مردم این‌ها را می بینند.این‌ها به نظام و جایگاه رهبری ضربه می‌زند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که در همایش روز دانشجو در دانشگاه امیر کبیر سخن می‌گفت اظهار کرد: ما از مسئولان کشور  می خواهیم صدای دانشجویان را بشنوند به دنبال حل موضوع حصر خانگی باشند. به هر حال این خواست بخش مهمی از جامعه است و باید تلاش کنیم این مشکل را از طریق گفت‌وگو ، همدلی و راه مسالمت آمیز حل کنیم.

وی افزود: ما به عنوان نماینده تصمیم داریم ملاقاتی با رهبری و محصوران داشته باشیم تا بتوانیم این مشکل را که مانعی در راه وحدت ملی است حل کنیم.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان