arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
معاون اول قوه قضائیه، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو:

سوال صادقی در مجلس، یک نوع نسبت دادن خلاف به رییس قوه قضاییه است/ او زمانیکه تعدادی از دانشجویان بورسیه از وی شکایت کردند، نماینده نبوده و مصونیت نداشته/ وقتی برادر رییس قوه قضاییه مورد سوال بود، رییس قوه قضاییه دستور دادند که هیچ ملاحظه ای نکنید؛ در مورد برادر دیگرشان دستور دادند بررسی کنید اگر آنچه آقای احمدی نژاد و مرتضوی مطرح کردند اتفاق افتاده کوچکترین ملاحظه ای نکنید‎

محسنی اژه‌ای گفت: فلسفه گرامیداشت روز 16 آذر برای زنده نگه داشتن ارزشهایی است که مثل چنین روزی در چند دهه گذشته اتفاق افتاده و دانشجویان مانباید فراموش کنند و البته فراموش نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادقی مطلبی را تحت عنوان سوال مطرح کردند/ این سوال یک نوع نسبت دادن خلاف به رییس قوه قضاییه است/ او زمانیکه تعدادی از دانشجویان بورسیه از وی شکایت کردند، نماینده نبوده و مصونیت نداشته/ این چه منطقی است که بگویید شنیده شد فلان/ بعدا که آبروی کسی می‌رود می شود جبران کرد؟

مراسم روز دانشجو با حضور معاون اول قوه قضائیه به دعوت بسیج دانشجویی و به مناسبت شانزدهم آذر ماه در دانشگاه تهران آغاز شد و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

به گزارش انتخاب، مراسم روز دانشجو با حضور  حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، به دعوت بسیج دانشجویی و به مناسبت شانزدهم آذر ماه در دانشکده ادبیات  دانشگاه تهران آغاز شد.

معاون اول قوه قضائیه در آیین بزرگداشت روز دانشجو كه در تالار فردوسی دانشكده ادبیات دانشگاه تهران و با عنوان "ما حادثه ای به زخم آراسته ایم"، برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار كرد:خوشحالم كه با حضور در این جمع از روحیه خالص و دوست داشتنی دانشجویان استفاده می كنم و در این دقایق از این جمع انرژی گرفتم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سپس به بیان فرازی از دعای روز سه شنبه پرداخت و با تبریك حلول ماه ربیع الاول و درود و صلوات بر شهدای دانشجو در همه عرصه ها گفت: در بعضی از مقاطع تاریخ اتفاقاتی می افتد كه گرامی داشتن آن مقطع موضوعیت پیدا می كند كه یكی از این مقاطع ١٦ آذر سال 1332 است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ظالم در همه مقاطع تاریخی وجود داشته،گفت: مبارزه با استکبار  چیزی نیست كه در یک مقطع پسندیده و در مقطعی ناپسند باشد؛ بلكه همیشه باید وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اظهار کرد: فلسفه گرامیداشت روز 16 آذر برای زنده نگه داشتن ارزشهایی است که مثل چنین روزی در چند دهه گذشته اتفاق افتاده و دانشجویان مانباید فراموش کنند و البته فراموش نخواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز دانشجوی بصیر و انقلابی و خستگی ناپذیر ماست که می تواند کژی ها را راست کند و از بسیاری از مظالم و رذایل انسانی جلوگیری کرده و در مقابل هر نوع بی عدالتی همچون گذشته، امروز هم برسر همه ما برای تحقق عدالت فریاد بزند.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود که با تشویق دانشجویان همراه شد، گفت: دوست دارم امروز تمام وقتم را در اختیار دانشجویان عزیز قرار دهم و علاقه مندم که سوالات، بی پرده، چالشی و البته همراه با رعایت اخلاق وانضباط مطرح شود و بنده نیز شفاف آنچه را که می دانم و می توانم پاسخ خواهم داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود که با فریاد مرگ بر آمریکای دانشجویان همراه شد، با بیان اینکه امروز دشمن ما روی دو چیز فوق العاده سرمایه گذاری می کند، گفت: دشمن امروز روی نفوذ در جهت تاثیرگذاری در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران و همچنین  تخریب روحیه انقلابی همه مردم ما بخصوص جوانان سرمایه گذاری می کند.

وی ادامه داد: دشمن عنوان می کند که چند دهه از انقلاب گذشته است و دیگر وقت انقلابی گری نیست و اگر نبود به میدان آمدن صریح مقام معظم رهبری، بسیاری از افراد در همین داخل با همنوایی دشمن اصلی شیطان بزرگ امریکا می خواستند روحیه انقلابی گری و جهادی را یک روحیه تندروی و افراطی به حساب اورند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن بشدت به دنبال این است که به روحیه جوانان ما و عموم مردم نسبت به ایستادگی، مقاومت و مسائلی که تا به امروز دشمن را زمین گیر کرده، خدشه وارد کند. 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه گفت: دشمن می خواهد روحیه مردم را دچار تردید کرده و به سمت کسل شدن و بی توجهی نسبت به مسائل سوق دهد و با کمال تاسف در داخل هم ، همراهانی داشته و دارد.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: امروز از اعظم طاغوت ها که ما ملزم هستیم بر اساس آیه قرآن از آن اجتناب کنیم، آمریکاست. همه تلاش طاغوت این بوده که امروز چهره این شیطان بزرگ مجسم و جنایت و خباثتش را در نگاه ما کمرنگ و کمرنگ تر کند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در فرمایشات برادر عزیزمان(یکی از دانشجویان) این بود که امروز هجمه سنگینی علیه قوه قضائیه وجود دارد. این موضوع کاملا درست است و دلایل مختلفی دارد که از دلایل عمده آن این است که مفسدین اقتصادی ،سیاسی، نفوذی ها و داخلی و خارجی احساسشان این است که قوه قضائیه قدرت برخورد با آنها را پیدا کرده است و امروز می تواند هر فرد مجرمی را پای میز محاکمه بکشاند.

وی ادامه داد: یک وقتی مطرح می کردند چرا با آفتابه دزدها برخورد می کنید. شما امروز می بینید که چه کسانی محاکمه شده اند و در زندان هستند و تا بالاترین مقام، مورد بازخواست قرار گرفته اند و اگر چنانچه جرم آنها از نظر قانون ثابت شد، بدون هیچ گونه تبعیضی با آنان برخورد شد.

وی گفت: برادر رئیس قوه قضائیه مورد سوال بود و رئیس قوه قضائیه بطور مشخص به رئیس دادگستری دستور دادند که هیچگونه ملاحظه ای درمورد برادر من نکنید.

محسنی اژه ای ادامه داد:آقای رحیمی هنوز معاون اول بود و در همان زمان که در این سمت بود، بیش از ده جلسه در زمان معاون اولی اش بازپرس از وی تحقیق می کرد و بعضی از جلسات حدود چهار ساعت طول می کشید. 

وی گفت: همزمان یکی از معاونانِ اجرایی آن زمان که آقای احمدی نژاد با انجام تحقیقات از ایشان به شدت مخالفت میکرد، احضار شد تا معلوم شود در مقابل قانون همه یکسان هستند.

اژه ای تصریح کرد: یک وقتی در زمان دولت دوم خرداد مساله ای پیش آمد و یکی از معاونین وزرا را احضار کرده بودیم و در جلسه اول تحقیق گفت: وکیلم بیرون نشسته است؛ بگویم به داخل بیاید که ما موافقت کردیم. بعد گفت که من می خواهم طبق قانون عمل شود و بنده گفتم پس طبق قانون وکیل شما در تحقیقات مقدماتی نباید در جلسه باشد. 

وی تصریح کرد: یک وقتی نزد رئیس دولت اصلاحات رفتم آن موقع من در تجدیدنظر بودم. وی گفت: آقای محسنی من شنیده ام شما حکم اختلاس فلان  مدیر ما را تایید کرده اید. گفتم: بله. وی گفت: آخر مگر این مبلغ اختلاس است؟ گفتم: شما نسبت به مبلغ سوال دارید  یا نسبت به اصل موضوع؟ وی گفت: ممکن است ایشان این مبلغ را برداشته باشد؛ اما این مبلغ اختلاس نیست. گفتم: شعار اولیه شما قانون بود و در قانون تصریح شده اگر چنانچه فردی از ده میلیون به بالا با این سمت جرمی انجام دهد، مجازات اعم از رد مال، شلاق و جزای نقدی آن در قانون مشخص است. گفت این قانون بیخودی است؛ من نیز گفتم اگر بیخود است آن را عوض کنید.

وی گفت: در این دولت هم اگر چنانچه اتهامی متوجه کسی باشد و اسناد و مدارک قابل اعتنا باشد، ملاحظه جایگاه وی نمی شود و تحت تعقیب قرار می گیرد.

اژه ای ادامه داد:در هفته های اخیر یکی از معاونین رییس جمهور  مطلب خلافی را در مورد یک روستایی در یکی از استانها گفته بود که تحت تعقیب قرار گرفت و فعلا در دادگاه بدوی محکوم شده است؛ اما چون حکم قطعی نشده، فعلا از بیان جزییات و اسم معذورم؛ ولی در اینجا ملاحظه نشد که این فرد معاون رییس جمهور است و اگر دیگری هم اتهامی متوجه اش می شد، به همین ترتیب رسیدگی می شد. 

وی گفت:امروز کسانی که در حد اعدام و بیست سال حبس و پانزده سال حبس محاکمه می شوند، چه کسانی هستند؟ امیر منصور آریا چقدر ثروتش بود؟ فقط اتهامش در آن پرونده چندهزار میلیارد بود و آنقدر ثروت داشت که  اموالش تکافوی آن بدهی به بانک و جزای نقدیش  را داد.  این فرد آفتابه دزد نیست و همان زمان بسیاری از مدیران  بانک محاکمه شدند. مدیر عامل بانک صادرات واقعا دارای جایگاهی بود و از نظر شخصیتی خصوصیات مثبتی داشت و زحماتی هم پس از انقلاب کشیده بود؛ اما در آن پرونده مورد اتهام قرار گرفت. افراد زیادی واسطه شدند و سفارش کردند و گفتیم این اتهام باید رسیدگی شود و برای ما فرقی نمی کند این فرد کجا بوده و وابسته به کدام جناح و جریان است.

وی گفت: در مورد پرونده بابک زنجانی که تا این مرحله حکم اعدامش تایید شده است، چهار وزیر' رییس بانک مرکزی سابق و بعضی از مدیران دیگر و بعضی از مدیران نفت بدون هیچگونه اغماضی بعضا دو سه و چهار جلسه از آنها تحقیق شد و هنوز تحقیقات نسبت به برخی تمام نشده است. اگر قاضی به اینجا برسد که اینها سوءِنیت داشتند و یا احیانا آگاهانه و برای نفع شخصی کاری را کردند، به عنوان مسبب تحت تعقیب قرار می گیرند.

سوال دیگری که پاسخ معاون اول قوه قضائیه در رابطه با ان فریاد مرگ بر فتنه گر را در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بلند کرد در رابطه با چرائی عدم تعیین تکلیف سران فتنه بود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال گفت: در زمان فتنه 88 و غائله ای که به پا کردند و مسائلی که همه در جریان آن هستیم و مفاسد و جنایاتی که در آن زمان بوجود آمد، شورای امنیت ملی تشکیل شد و این شورا تصویب کرد که این افراد فعلا در حصر باشند و محاکمه نشوند که این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه هم همان روز و هم الان اعلام کرده و می کند که ما آمادگی داریم اگر چنانچه شورای امنیت ملی این مصوبه خود را تغییر دهد، آنها را محاکمه کنیم و معتقد هستیم که سران فتنه مرتکب اتهاماتی و جرائمی شده اند که قابل محاکمه هستند.


تکمیل میشود...



منبع: میزان
نظرات بینندگان