arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

دادستان کل: حتی با برگرداندن پولها،حکم بابک زنجانی لغو نمی شود/برخی واگذاریهای شهرداری تهران تخلف است

حکم قطعی شده ولی به نظر ما مهم‌تر از جرم این است که اموال بیت‌المال برگردد و اینکه اگر بدهی‌اش را بدهد حکم لغو می‌شود این‌طور نیست و اگر اموال که بیش از 10 هزار میلیارد تومان است برگردد ممکن است به او تخفیف دهیم ولی اینطور نیست که حکم لغو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفرمنتظری دادستان کل کشور در برنامه زنده تلویزیونی" تیتر امشب " حضور یافت.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، دادستان کل کشور گفت: بالای 80 درصد جرایم رایانه‌ای را پلیس فتا می‌تواند پیگیری کند.

منتظری ادامه داد: ما در هر هفته بین 13 الی 14 هزار شبکه را می‌بندیم و این شبکه‌ها به نوعی مرتکب جرم می‌شوند که علت افزایش جرایم یکی تهاجم فرهنگی است که دشمن تدارک دیده و دیگری اینکه کسانی که مجرمند از این طریق به گونه‌ای می‌توانند وارد شوند که کمتر از خود آثار بگذارند که خوشبختانه پلیس فتا در این زمینه خوب عمل کرده و بالای 80 درصد جرایم رایانه‌ای را پلیس فتا می‌تواند پیگیری کند.

دادستان کل کشور افزود: مقام معظم رهبری بر موضوع فضای مجازی بومی تاکید داشتند و شورای عالی فضای مجازی را ملزم کردند که زیرساخت‌های آن را در داخل کشور فراهم کنند.


وی در رابطه با فیش‌های نجومی نیز گفت: بخشی از فیش‌های حقوق‌های نامتعارف به دست ما رسید که البته دولت موردی به ما ارجاع نداد و دادستانی خودش به آنها دسترسی پیدا کرد که بخشی مربوط به حقوق‌ها است که قانونی بود و بخشی مبالغ زیادی دریافت شده که برای آن آیین‌نامه‌هایی تهیه کرده بودند که این موارد مجرمانه بودند و این پرونده‌ها به دادستانی تهران ارجاع داده شده که تطبیق دهد که هرجا جرمی رخ داده است بررسی کند.

منتظری همچنین در رابطه با پرونده شهرداری اظهار کرد: بررسی‌ها انجام شده که برخی خلاف بود و برخی از آنها را شورای شهر مجوز داده و برخی هم ناشی از عدم توجه و نظارت کم رخ داده که ما این پرونده را هم به دادستانی تهران ارجاع دادیم.

وی افزود: به نظر ما یک تعدادی از املاک شهرداری تحت عنوان هدیه به تعاونی‌های مسکن داده شده و برخی در چارچوب قوانین بوده ولی برخی خارج از ان بوده و دادستان کل رسیدگی ماهیتی نمی‌کند و رسیدگی به ان در صلاحیت دادسراست.

منتظری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "شما در مصاحبه‌ای گفتید که بانک‌ها سود خارج از مصوبات می‌گیرند؛ در این رابطه توضیح دهید"، گفت: بله این چنین است و حتی یکی از بانک‌ها که جریمه شده بود تقاضای تجدیدتظر کرده بود و موضوع به شورای پول و اعتبار آمد و متاسفانه در جلسه شورا این موضوع طرح شد و بانک مرکزی را موظف کردیم که عملکردش را توسعه دهد و بنده از عملکرد بانک مرکزی راضی نیستم؛ البته گام‌های خوبی برداشته است و من از رییس بانک مرکزی تشکر می‌کنم ولی این مقدار کافی نیست.

وی درباره اینکه آیا حکم پرونده بابک زنجانی قطعی شده است؟ گفت: بله حکم قطعی شده ولی به نظر ما مهم‌تر از جرم این است که اموال بیت‌المال برگردد و اینکه اگر بدهی‌اش را بدهد حکم لغو می‌شود این‌طور نیست و اگر اموال که بیش از 10 هزار میلیارد تومان است برگردد ممکن است به او تخفیف دهیم ولی اینطور نیست که حکم لغو شود.

دادستان کل کشور افزود: او اموال را خارج از کشور برده و وکیلش مراجعه کرد و گفت ما می‌توانیم بدهی را بدهیم ولی تا این لحظه اموال را برنگردانده و بخش عمده اموالش را خارج از کشور برده است. قرار شد دادسرای تهران اقداماتی کند و گام‌هایی بردارد که اموال بیت‌المال برگردد.

نظرات بینندگان