arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

ادعای رسانه های ترکیه: پهپاد ساخت ایران به یک اردوگاه نظامی ترکیه حمله کرده‌است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنکارا مدعی شده که یک پهپاد ساخت ایران برای حمله علیه اردوگاه نظامی ترکیه در مرز سوریه در تاریخ 24 نوامبر مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب، آنکارا مدعی شده که یک پهپاد ساخت ایران را شناسایی کرده که برای حمله به اردوگاه نظامی ترکیه‌ای در سوریه در تاریخ 24 نوامبر مورد استفاده قرار گرفته است.

روزنامه «الحریت» ترکیه مدعی شده است، با وجود پیدا شدن منبع اصلی این پهپاد، مقامات ترکیه‌ای هنوز نمی‌دانند که چه کسی از این پهپاد برای انجام این حمله استفاده کرده است.

مسکو پیشتر هرگونه نقش نیروهای دولت سوریه یا روسیه در این حمله را رد کرده بود. این حمله هوایی به کشته شدن 3 نظامی ترکیه‌ای و زخمی شدن 10 نفر دیگر انجامیده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در تاریخ 24 آگوست نیروهای ترکیه‌ای با پوشش هواپیماهای ائتلاف غرب به رهبری آمریکا عملیات نظامی تحت عنوان «سپر فرات» را به بهانه پاکسازی شهر جرابلس و مناطق اطراف از نیروهای داعش آغاز کردند.

اما با گرفتن شهر جرابلس، نیروهای مشترک آنکارا و ائتلاف غرب و همچنین گروه‌های معارض سوریه به پیشروی و عملیات خود در جنوب غربی سوریه ادامه دادند. مقامات سوریه هرگونه مداخله نظامی ترکیه در این کشور را تهاجم نظامی خوانده و محکوم کرده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان