arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

چین در زمان مناسب اقدامات ترامپ را تلافی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین امروز نوشت که تلاش های ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا برای افزودن بر فشارها بر چین نتیجه نخواهد داد و تاکید کرد که در زمان مناسب و در صورت لزوم اقدامات نادرست ترامپ تلافی خواهد شد.

این نشریه ضمن انتقاد شدید از گفت و گوی تلفنی وی با رهبر تایوان در روز جمعه گذشته آورده است: ترامپ سعی دارد به هر شکل فشارهای آمریکا را بر چین افزایش دهد اما بداند که پکن تسلیم نخواهد شد و در برابر واشنگتن تعظیم نخواهد کرد.
مردم خاطر نشان می کند که او باید دیپلماسی را بهتر بیاموزد. ترامپ باید دریابد که حق حاکمیت معنای ویژه ای دارد و مساله تایوان به حق حاکمیت چین پیوند خورده است و او نمی تواند چنین اصلی و وضعیتی را تغییر دهد.
این روزنامه اظهار نظرهای اخیر ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه بر روی واردات کالا از چین یا در مورد ارز یوان پول ملی این کشور و گفت وگوی وی با رهبر تایوان را مصداق برنامه هایی برای فشار بیشتر بر چین دانسته و آورده است که چنین اقداماتی بیشتر به روابط لطمه خواهد زد.


مردم ادامه می دهد که اگر ترامپ بخواهد به چنین اقداماتی دامن بزند و یا اینکه برای چین مشکل تراشی کند بداند که پکن نیز در زمان مناسب تلافی جویی خواهد کرد.
این روزنامه که دیدگاه دولتمردان چین را منتشر می کند ،نوشته است : در مورد ارز نیز باید توجه داشت که تعمدی در تضعیف ارزش یوان پول ملی چین نیست و این به مسایل و تحولات بازار مربوط است و چین هرگز به دنبال انحصاری کردن ارز نبوده است.
مردم می نویسد : اتهامات ترامپ مبنی بر ساخت و سازهای گسترده نظامی چین در دریای جنوبی نیز نادرست است. زیرا چین فقط به دنبال کاستن از تنش ها در این منطقه و برقراری ثبات است و هرگز تلاشی غیر از این نکرده است .
روزنامه تصریح کرده است که روابط چین و آمریکا مهمترین نوع رابطه در جهان میان دو کشور محسوب می شود و این از درک ترامپ بالاتر است و نه فقط آمریکا به چین وابستگی زیادی دارد بلکه روابط این دو کشور برای صلح و ثبات جهان مهم است و ترامپ باید مسیر درست را پیدا کند.

نظرات بینندگان