arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

آیت الله یزدی: اینکه می گویند حوزه علمیه قم به کارهای سیاسی مشغول شده از نظر من یک اتهام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه بنیه علمی حوزه‌ها باید تقویت شود، گفت: در همه نیازمندی روز بشر و در همه رشته‌ها باید حوزه‌های علمیه پاسخگو باشند.

آیت الله محمد یزدی صبح پنج‌شنبه در دهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اینکه می‌گویند رشد علمی حوزه‌های علمیه متوقف شده و حوزه‌ها به کارهای سیاسی و اجتماعی مشغول شده‌اند، از نظر من یک اتهام است که به حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم زده می‌شود.

وی گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که حوزه‌های علمیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد متناسب داشته‌اند و این اتهام هرگز درست نیست و با نگاه به محصولات و آثار حوزه‌ها درمی‌یابیم که درحوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های کشور کار پژوهش و تحقیق جریان طبیعی خود را داشته و دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزره علیمه قم افزود: در مسائل مبتلا به روز در حوزه‌ها اقدامات و پژوهش‌های خوبی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: رشد علمی حوزه‌های علمیه نه تنها متوقف نشده است بلکه روز به روز در حال ترقی و تعالی است و بهتر از این هم می‌تواند شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: بنیه علمی حوزه‌ها را باید تقویت کرد نه تنها در رشته نیازمندی‌های مراجع بلکه در همه نیازمندی روز بشر و در همه رشته‌ها باید حوزه‌های علمیه پاسخگو باشند.

وی طرح این سئوال که حوزه‌ها بعد از استقرار حکومت اسلامی آیا بصیرت لازم را در برابر شرایط دنیای امروز دارند یا خیر، افزود: آیا حوزه همانطور که در ایجاد انقلاب نقش داشت بعد از انقلاب مسیر قبل از انقلاب را طی می‌کند یا همراه دنیای امروز بصیرت لازم را دارند؟

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امید من به نسل جوان حوزه است که توجه به بصیرت و رشد با بصیرت دارد گرچه شخصیت‌هایی وجود دارند که نه تنها به مسائل روز توجه ندارند بلکه خیلی هم لازم نمی‌دانند به آنها اشاره کنند و حتی از نظام اسلامی و شرایط جهان و دوستی و دشمنی‌ها سخن نمی‌گویند.

وی افزود: لازم است هم مراجع و هم طلاب درضمن تقویت بنیه علمی حوزوی شرایط لازم برای اداره امت اسلامی در دنیای امروز و انچه بر عهده حوزه‌ها است را در نظر بگیرند و خود را برا پاسخگویی آماده کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان