arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

دیک چنی: دوستان و متحدان ما شاهدند که چطور ایرانی ها در مذاکرات از ما بهتر بودند / تهران برای ما در مذاکرات تعیین تکلیف می کرد / 150 میلیارد دلار به این کشور داده ایم و التماس شان می کنیم که پول ها را به دوستانت نده

دیک چنی معاون اسبق رییس جمهور سابق آمریکا بعد از سخنرانی اش در روز سه شنبه درباره توافق هسته ای ایران در یکی از موسسات آمریکایی مورد حمله فعالان شبکه های اجتماعی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس بین الملل «انتخاب»؛ اینوستر نوشت: دیک چنی معاون اسبق رییس جمهور سابق آمریکا بعد از سخنرانی اش در روز سه شنبه درباره توافق هسته ای ایران در یکی از موسسات آمریکایی مورد حمله فعالان شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش «انتخاب»؛ چنی ضمن انتقاد از دولت فعلی امریکا گفت: ما میخواهیم بر حرف های کشوری تکیه کنیم که همه مفاد توافق هسته ای را نقض کرده است. تا زمانی که آنها ابزاری برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای را دارند آنها این کار را نخواهند کرد.

چنی همچنین مدعی شد: یک مذاکره ای صورت گرفت که بر اساس این فرض شکل گرفته بود که آمریکا به یکی از بزرگترین دولت های حامی تروریست که هیچ وقت اوضاعش خوب نمیشود اعتماد کند.

او گفت:  دوستان آمریکا و متحدانش در خاورمیانه شاهد این بودند که چطور ایرانی ها در مذاکرات از ما بهتر بودند. آنها میدانستند که ما در حال عقب نشینی از منطقه هستیم و بودجه دفاعی و انبارهای هسته ای مان را کاهش داده ایم. در نتیجه آنها برای ما تعیین تکلیف کردند که برای تامین  امنیت شان را در مقابل عربستان و مصر و دیگر قدرت ها نیاز به ساخت سلاح هسته ای دارند.

او تاکید کرد که همه روسای جمهور آمریکا در نیم قرن گذشته به این پیمان منع گسترش در خاورمیانه پایبند بوده اند. همه آنها تا امروز. اوباما و کری گفته اند که ایران میتواند اورانیوم غنی کند و به تجارت اسلحه برگردد.

او افزود بعد از این 150 میلیارد دلار را به این کشور دادیم و التماس میکنیم تو را به خدا به دوستانت نده.



نظرات بینندگان