arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

جزئیات آزار جنسی کودکان توسط فوتبالیست های انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسوایی سوءاستفاده جنسی از فوتبالیست‌های انگلیسی در طی سال‌های گذشته با گزارش تکان دهنده پلیس انگلیس در روز جمعه در مورد شناسایی بیش از 80 مظنون در ارتباط با این رسوایی، ابعاد گسترده‌تری یافت. 

به گزارش انتخاب، 'شورای رییسان پلیس ملی انگلیس'( ان پی سی‌سی )روز جمعه اعلام کرد که 83 نفر مظنون و 98 باشگاه ورزشی درارتباط با رسوایی سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست، شناسایی‌شده‌اند. 

به گفته نهاد نظارتی، تاکنون در ارتباط با سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست در انگلیس 350 مورد شکایت از سوی افراد مختلف صورت گرفته است. 

شورای رییسان پلیس ملی انگلیس گفته است که در مجموع 639 مورد گزارش در ارتباط با سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست در این کشور دریافت شده که برخی از آنها از مربوط به افراد شاهد است. 

این نهاد اعلام کرده است که تحقیقات در ارتباط با رسوایی یاد شده، تمام سطوح فوتبال این کشور از باشگاه‌های لیگ برتر تا سطح غیرحرفه‌ای و پایه دربرمی گیرد. 

براساس گزارش این نهاد، بیش از 98 درصد از قربانیان این رسوایی مذکر هستند و سن آنها بین 7 تا 20 سال است. 

یک سخنگوی 'شورای رییسان پلیس ملی انگلیس' روز جمعه گفت که شمار تکان‌دهنده افراد قربانی، نشانگر عمق و گسترده این سوءاستفاده جنسی در فوتبال این کشور بشمار می‌آید. 

رسوایی سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست در انگلیس در طی سال‌های گذشته، پس از آن برملا شد که اخیر شماری از فوتبالیست های سابق انگلیس که برخی از آنها سابقه بازی در تیم ملی این کشور دارند، بعد از گذشت سال‌ها، زبان گشوده و فاش ساختند، در زمانی که کودک و نوجوانان بوده‌اند، توسط مربیانشان مورد تعرض جنسی قرارگرفته‌اند. 

'اندی وود وارد' 45 ساله نخستین فوتبالیست انگلیسی بود که پرده از مشکلات اخلاقی در باشگاه‌های این کشور کنار زد و فاش ساخت در زمان نوجوانی توسط 'بری بنل' مربی سابق تیم باشگاه فوتبال 'کرو' که سابقه فعالیت در سایر باشگاه‌های معتبر انگلیس نیز دارد، مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است. 

پس از 'اندی وود وارد'، دو فوتبالیست سابق باشگاه 'کرو'، 'استیو والترز' و 'دیوید وایت'، فاش کردند که توسط 'بری بنل ' مورد تعرض قرار گرفته‌اند. 

پل استوارت 52 ساله، بازیکن پیشین شماری از باشگاه‌های بزرگ انگلیس نیز در گفت‌وگو با اسکای نیوز فاش کرد که مربی‌اش از او در سن 11 تا 15 سالگی، به طور مکرر سوءاستفاده جنسی می‌کرده است. 

پل استوارت که علاوه بر تیم ملی انگلیس در باشگاه‌های تاتنهام، بلک پول، منچسترسیتی، لیورپول، کریستال پالاس، ساندرلند و استوک بازی کرده است، در سال 2000 میلادی از فوتبال کناره گرفت. 

این بازیکن شناخته شده فوتبال انگلیس پیشتر در مصاحبه با روزنامه 'دیلی میرور' فاش ساخته بود که مشکلات روانی ناشی از آن سوء استفاده‌ها، او را به سمت مواد مخدر و مشروبات الکلی سوق داد. 

وی گفته است مربی‌اش در تیم فوتبال تاتنهام، تهدیدش کرده بود درصورتی‌ که او دراین‌باره با کسی سخن بگوید، والدین و دو برادرش را خواهد کشت. 

'استیو والترز '، 'اندی وود وارد' به همراه 'کریس سنسورث ' و 'جیسیون دانفورد' اخیرا با حضور در یک برنامه شبکه تلویزیونی 'بی‌بی‌سی'، به ابعاد تکان‌دهنده سوءاستفاده جنسی از آنها پرده برداشتند. 

به گفته منابع انگلیسی، افشای اخیر سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان فوتبالیست که یک ضربه اخلاقی جدی به فوتبال این کشور شمرده می‌شود، سبب شده است که پلیس انگلیس از جمله پلیس لندن و فدراسیون فوتبال این کشور با جدیت بیشتری در این خصوص به تحقیقات بپردازد. 

مقامات پلیس انگلیس از جمله پلیس منطقه 'چشایر' در غرب انگلیس و نزدیک به شهر لیورپول پیشتر گفته بودند شمار افرادی که متهم به تعرض جنسی به کودکان و نوجوانان فوتبالیست‌ هستند، بیش از یک نفر است. 

این نیرو گفته است که در حال دریافت گزارش‌های بیشتری از سوی منابع مختلف از جمله 'انجمن حمایت از کودکان در برابر سوءاستفاده جنسی'، در مورد تعرض جنسی به کودکان و نوجوانان فوتبالیست درگذشته است. 

فدراسیون فوتبال انگلیس نیز اعلام کرده که همکاری با پلیس برای پیشبرد تحقیقات در مورد رسوایی یاد شده از اولویت‌های کاری‌اش است. 
این فدراسیون با بزرگتر شدن ابعاد انحراف های جنسی در تیم های فوتبال پایه در این کشور ، شماره تماس مخصوصی را برای قربانیان در نظر گرفته است. 

اگرچه منابع انگلیسی براین باور هستند که سوءاستفاده جنسی از کودکان تنها به باشگاه‌های فوتبال این کشور محدود نمی‌شود و به سایر باشگاه‌های ورزشی نیز کشیده شده است. 
به نظر می‌رسد آشکار شدن سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان در باشگاه‌های فوتبال انگلیس تنها بخش کوچکی از فاجعه اخلاقی و بحران ساختاری است که این کشور با آن مواجه است. 

رسوایی‌های مکرر مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس، در حال حاضر به معضل جدی برای این کشور اروپایی تبدیل‌شده و در این میان کاملا آشکارشده است که سیستم قضائی، مقامات محلی و پلیس انگلیس نتوانسته‌اند از کودکان در معرض خطر حمایت و محافظت جدی به عمل‌آورند. 

به هر صورت مساله سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس به ویژه بعد از رسوایی اخلاقی در تیم های باشگاه های فوتبال، نگرانی مردم و سازمان‌های حمایت‌کننده از کودکان در این کشور را برانگیخته است. 

در این میان انجمن خیریه 'حمایت از کودکان در برابر سوءاستفاده جنسی' 'ان‌اس‌پی‌سی‌سی'، یک خط تلفنی ویژه برای گزارش آزار کودکان در فوتبال برقرار کرده است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان