arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

"شهردار اصفهان"،شهردار نمونه"نمازی" کشور شد

انتظار مي‌رود مدیران و مسوولان به واسطه جايگاه و اهميتي كه از نظر قانون اساسي دارا هستند همچنين اختيارات، ‌امكانات و بودجه عظيمي كه به خود اختصاص مي‌دهند اقدامات مؤثري را انجام دهند چون تحقق اهداف كلان و كليدي حكومت‌ها عمدتاَ متوجه آن ها است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوري اسلامي رسالتش رسيدگي به امورات مادي و معنوي جامعه است. وجه فرهنگي اين نظام به گونه‌اي غالب است كه انقلاب اسلامي را انقلابی ارزشی و فرهنگی نامیده‌اند.

به گزارش تیترشهر؛جمهوري اسلامي رسالتش رسيدگي به امورات مادي و معنوي جامعه است. وجه فرهنگي اين نظام به گونه‌اي غالب است كه انقلاب اسلامي را انقلابی ارزشی و فرهنگی نامیده‌اند. به فرموده امام خميني ( قدس سره ) « آن چيزي كه ملت‌ها را مي‌سازد فرهنگ صحيح است‌» و به تعبیر مقام معظم رهبري: « مسأله اول در نظام جمهوري اسلامي مسأله فرهنگ است».
 
شهردار اصفهان ، شهردار نمونه نمازی کشور شد 
 
توجه به وجه دینی شهر مسئله ای است که تعداد کمی از مدیران شهری ما بدان توجه می کنندو در عین حال مدیران شایسته ای با این اهرم چرخ اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی شهر را با قدرت بیش تری می چرخانند.در این میان می توان به مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان اشاره کرد. او در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی» عنوان شهردار نمازی کشور را از آن خود کرد.
 
در ساختار نظام جمهوري اسلامي رسيدگي توأمان به امورات مادي و معنوي تاکید شده بدين جهت « حاكمیت » و به تبع آن « دولت » در نظام جمهوري اسلامي عهده دار هدف‌گذاری و كاركردهايي در بخش‌هاي مختلف گرديده است: نظير اقتصاد، بازرگاني، توليد، كشاورزي، صنعت، سياست، امور اجتماعي، فرهنگ  براي اداره هر يك از اين بخش‌ها دستگاه‌هايي تشكيل شده كه متكفل امور مي‌باشند. اینکه مدیران شهری ما بتوانند به تمام وجه های مورد نظر حاکمیت توجه ویژه داشته باشند از اولویت های صلاحیت آنان به حساب می آید.

انتظار مي‌رود مدیران و مسوولان به واسطه جايگاه و اهميتي كه از نظر قانون اساسي دارا هستند همچنين اختيارات، ‌امكانات و بودجه عظيمي كه به خود اختصاص مي‌دهند اقدامات مؤثري را انجام دهند چون تحقق اهداف كلان و كليدي حكومت‌ها عمدتاَ متوجه آن ها است .
 
موضوع مهندسی فرهنگی و تهیه مدل فرهنگی جامعه موضوع نقش و جایگاه وظایف و اختیارات و کارکردهای هر یک از دستگاه‌های مسؤول در امر فرهنگ جامعه مطرح می‌شود که بایستی وزارتخانه ها، دستگاه ها و نهادها متناسب با مبانی، اصول، اهداف و سیاست‌های کلان کشور به انجام اقدامات مقتضی مبادرت نمايد.
 
این اقدامات در دو سطح کارکردهای عمومی و کارکردهای اختصاصي تعریف می‌گردد که در تعامل و ارتباط و هماهنگی و همکاری با دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود.
 
در این میان توجه به جوانان نیز یکی از مواردی است که دستگاه های مختلف باید در دستور کار خود قرار دهند، انها می بایست به ارتقا معنویت در میان جوانان بکوشند.
 
البته در این خصوص تمامی دستگاه ها و نهادها باید پا به میدان بگذارند تا این خلاء که جامعه را تهدید می کند، عبور کرده و جامعه ای معنوی داشته باشیم.
 
دستگاه های مختلف باید خط مشی تعریف شده ای را در این خصوص داشته و در جهت نیل به آن حرکت کنند. این خط مشی دارای موارد مختلفی است که از جمله ان می توان به گسترش كمي و ارتقاء كيفي فرهنگ عمومی، رشد فضايل براساس اخلاق اسلامي و ارتقاء كمي و كيفي فرهنگ عمومي جامعه، تقويت و ترويج ارزش‌‌هاي انقلاب اسلامی، سعي در جهت دهي و هدايت سهم عمده منابع مالي به شاخص‌هاي اجتماعي شامل: فرهنگ، آموزش عمومي، بهداشت و درمان و آموزش عالي و تحقيقات و تربيت بدنی اشاره کرد.
 
هدايت جوانان و نوجوانان در عرصه‌هاي مختلف ايمان مذهبي، فرهنگ خودي ... و مشاركت در صحنه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و... نیز از اهداف اساسی در این جهت به شمار می رود و چه خوب است که در این امر دستگاه ها به صورت عملی وارد میدان شده و آنچه باید را به اجرا در بیاورند.
 
در این صورت است که معنویت و رشد آن از روی کاغذ به میدان عمل رسیده و ثمره آن را می توان در میان جوانان مشاهده کرد. متاسفانه امروز اینگونه دستگاه ها که بتوانند بصورت عملی بر موضوع معنویت کار کنند کم هستند و تعداد آنها انگشت شمار شده است .
 
مهدی جمالی نژاد،شهردار اصفهان موفق شده تا در عرصه فرهنگی اقدامات قابل توجهی در خصوص ارتقاء معنویت انجام داده و آنچه که باید را در جامعه اجرایی کند.

نظرات بینندگان