arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

بهره برداری از فاز اول "شهرک سلامت" در اصفهان

در برسی های شهرداری اصفهان مشخص شد که یکی از علل اصلی وجود ترافیک در این خیابان، وجود مطب های فراوان پزشکان در آن است که سبب می شود تا از همه استان مردم سوار بر خودروهای خود یا تاکسی خود را به مرکز شهر برسانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار اصفهان از بهره برداری فاز اول شهرک سلامت در اسفندماه خبر داد و گفت: این پروژه می تواند در افزایش کیفیت فضای فیزیکی و استاندارد سازی فضاهای درمانی تاثیر گذار باشد.

به گزارش تیترشهر،سالهای سال است که خیابان آمادگاه اصفهان با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند. خودروهايي كه بدون توجه به تابلوهاي حمل با جرثقيل در 2 طرف خيابان دوبل پارك شده به وضعيت ترافیکی آن دامن مي زند.
 
فاز اول شهرک سلامت اسفندماه به بهره برداری می رسد/ کاهش مطب پزشکان در مرکز شهر 

در اين خيابان مجتمع هاي پزشكي با تابلوهاي گوناگون جاخوش كرده و نفس عبور و مرور را از اين خيابان و معابر همجوارش گرفته است.

در برسی های شهرداری اصفهان مشخص شد که یکی از علل اصلی وجود ترافیک در این خیابان، وجود مطب های فراوان پزشکان در آن است که سبب می شود تا از همه استان مردم سوار بر خودروهای خود یا تاکسی خود را به مرکز شهر برسانند.

به همین منظور برنامه جامعی تدوین شد تا بلکه از حجم سفرها به مرکز شهر و این خیابان خاص کاسته شود. برنامه اصلی شهرداری اصفهان ساخت شهرکی بود تا بیشتر مطب های پزشکان به آن منتق شده تا از حجم ترافیک در مرکز شهر کاسته شود.

برنامه ای که می تواند در تهران و سایر کلانشهر ها نیز اجرایی شود. شهرك سلامت اصفهان در همجوار با رينگ چهارم ترافيكي شهر ايجاد شد تا خدمات پزشكي و درماني براي مردم سهل الوصول تر شود.

اين شهرك كه با بهره گیری از منابع مشترک سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بزرگراه شهید آقابابایی درحال اجراست، در راستای تحقق اهداف کلان توسعه کشور و سند چشم انداز ایران 1400 طراحي شد.

گرچه این پروژه به دلیل موقعیت مرکزی و جذاب برای توریسم در اصفهان اجرا شده و  مردم اصفهان سهولت بیشتری در دریافت خدمات خواهند داشت اما گستره خدمات شهرک سلامت، ملی و منطقه ای خواهد بود چراكه چشم انداز اين شهرك تبديل شدن به يك مجتمع پزشکی شناخته شده بین المللی، منتخب در زمينه خدمات بهداشتی، درمانی، بالینی و سلامتی با کیفیت برتر، آموزش پزشکی و خدمات ویژه است.

مأموریت اصلي اين شهرك را مي توان ایجاد یک پایگاه نمونه برای ارائه مراقبت های بهداشتی، خدمات آموزشی و پژوهشی در چهارچوب مقررات کشور دانست.

مهدي جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان در این باره می گوید: شهرک سلامت قرار است جایگزین سرانه‌های درمانی سطح شهر اصفهان باشد و ترافیک خیابان آمادگاه و هسته مرکزی شهر اصفهان را ساماندهی کند.

جمالی نژاد معتقد است: بر اساس زمانبندی صورت گرفته فاز اول شهرک سلامت اصفهان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد؛ البته باید توجه داشته باشیم که این شهرک همه استانداردهای درمانی کشور را دارد و در بسیاری از موارد نیز استانداردهای بالاتر از خاورمیانه را دارا است.
استانداردهايي كه با داشتن آنها شهرك سلامت را به يك قطب درماني در فلات مركزي كشور تبديل خواهد كرد، بر این اساس جذب گردشگراني كه براي درمان به اين مركز مراجعه مي كنند ارزآوري فراواني نيز براي نصف جهان به وجود مي آورد.

شهردار اصفهان با اشاره خدمات ارائه شده اين مركز در قالب توريست درماني بیان می کند: اين شهرك شامل چهار فاز است كه فاز اول آن شامل مجموعه کلینیک‌های تخصصی،‌ مطب‌های فوق مدرن و فروشگاه‌های طبی و رستوران های ارگانیک تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

 همه جانبه بودن و در برگيري تمامي راهكارهاي درماني از ديگر ويژگي هاي منحصر به فرد اين پروژه شاخص است كه مي تواند با احداث آن در منطقه خاورميانه تحولي عظيم در بخش پزشكي را شاهد باشيم.

وی در همين راستا، مرکز جامع پزشکی و درمانی شامل امکانات تشخصیص و درمانی مانند ام .آر. آی و سی. تی .اسکن مولتی اسکایس، رادیولوژی، شیمی درمانی، مجتمع آزمایشگاهی، هتل بیمارستان 4 ستاره و بیمارستان فوق تخصصی را نیز از دیگر بازوهاي توانمند اين مركز درماني براي سلامتي شهر و شهروندان، عنوان مي كند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بررسی روند پیشرفت ساخت شهرک سلامت در دستور کار مدیریت شهری اصفهان است اظهار می کند: پیشرفت این پروژه  را به صورت ماهانه دنبال می کنیم و درصدد هستیم تا با افزایش همکاری ها، فرایند پیشرفت این پروژه به بهترین وجه ممکن پیش برود.

جمالی نژاد زمان آغاز به کار فاز یک شهرک سلامت را اسفندماه سال جاری اعلام و تصریح می کند: در جلسات مختلف بین مجموعه شهرداری و مدیران اجرایی این پروژه، تلاش های فراوانی برای برطرف شدن مشکلات و نواقصی که در روند تکمیل پروژه وجود داشته، صورت گرفته است و خوشبختانه امروز مشکل خاصی در رابطه با تکمیل پروژه وجود ندارد .

وی با اعلام اینکه تا قبل از اسفند ماه نیز جلساتی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد ادامه می دهد: از این پس، جلسات معاونت های شهرداری و مجریان پروژه شهرک سلامت هر دو هفته یک بار تشکیل می شود تا به صورت کامل مشکلات و نواقص موجود از میان برداشته شود.

 جمالی نژاد با اشاره به این که شهرک سلامت پروژه ای است که می تواند کل اصفهان را تحت تاثیر قرار دهد عنوان می کند: این پروژه در عین حال یک پروژه ملی است و می تواند الگویی برای تمام کلان شهرهای کشور باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون روند اجرایی این پروژه به خوبی پیش رفته است، اضافه می کند: درصدد هستیم تا همراه با مطب ها، کلینیک ها و پاراکلینیک ها نیز به شهرک سلامت انتقال پیدا کنند تا شهروندان اصفهانی و هموطنان سراسر کشور و بیماران خارجی بتوانند از خدمات این شهرک استفاده کنند.

او ادامه می دهد: احداث پارکینگ و وسایل حمل و نقل عمومی و راه‌اندازی تقاطع غیر همسطح نيز از پروژه هاي هم راستا در اين مركز بوده تا گره هاي ترافيكي در اين بخش به وجود نيايد. شهردار اصفهان شهرک سلامت، پروژه اي است كه می تواند در افزایش کیفیت فضای فیزیکی و استاندارد سازی فضاهای درمانی تاثیر گذار باشد و براساس آن به اهدافی مثل کاهش تعداد مطب های موجود در مرکز شهر و همچنین کاهش حجم بار ترافیکی در  این مناطق دست پیدا کنیم.



نظرات بینندگان