arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

ترامپ، چین را تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا پایبندی کاخ سفید به سیاست 'چین واحد' را در گرو همکاری پکن در حل مسائل تجاری و رفع دیگر اختلافات دو کشور دانست.

به گزارش ایرنا، امریکا از سال 1979 از سیاست چین واحد و این که تایوان بخش خودمختار این کشور است ، حمایت کرده و طی 37 سال روابط دیپلماتیک مستقیم با تایوان نداشته است.
 
منابع خبری اعلام کردند که ترامپ در گفت گو با شبکه فاکس نیوز گفت که اگر پکن با واشنگتن بر سر مسائل تجاری و دیگر اختلاف‌ها به توافق نرسد او لزومی نمی‌بیند دولتش به این سیاست (چین واحد) وفادار بماند.
 
رئیس جمهوری منتخب امریکا به فاکس‌نیوز گفت او 'خوش ندارد که پکن برایش تعیین تکلیف کند.
این سخنان در حالی بیان می شود که ترامپ پیشتر روز شنبه 13 آذر تلفنی با تسای اینگ - ون رئیس جمهوری تایوان تلفنی گفت وگو کرد و این گفت و گو را تنها یک تماس محبت‌آمیز از سوی رئیس جمهوری تایوان با هدف تبریک گفتن برای پیروزی در انتخابات دانست.
 
وزیر خارجه چین به تماس تلفنی رئیس جمهوری منتخب آمریکا با همتای تایوانی خود و نقض سیاست 37 ساله واشنگتن مبنی بر عدم تماس مستقیم روسای جمهور آمریکا با تایوان واکنش نشان داد.
 
اما ترامپ در پاسخ به این واکنش‌ها با چند توییت شدید‌الحن به انتقاد خود از پکن ادامه داد و از سیاست‌های چین در دریای جنوب این کشور و پایین نگه‌داشتن 'عامدانه' ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا انتقاد کرد.
 
او از پکن در باره این که در مقابله با هسته‌ای شدن کره‌شمالی 'با آمریکا همکاری نمی‌کند' انتقاد کرد.

نظرات بینندگان