arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت تا سه سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به تحقق برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه روستاهای کشور و ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های ارتباطی روستاها از بهره‌مندی تمام روستاهای کشور از اینترنت تا سه سال آینده خبر داد.

ابوالفضل رضوی گفت: تلاش بسیاری برای ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها انجام شده است و تاکنون ۶۰درصد برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان سال باقی برنامه ها نیز عملیاتی شود.

وی با تاکید براینکه روستائیان باید بتوانند از هر نقطه در کشور به راحتی نسبت به دریافت اطلاعات و انتشار اطلاعات خود از جمله تولیدات و محصولات کشاورزی اقدام کنند، افزود: جمعیت روستایی در کشور نیازمند دریافت خدمات آموزشی هستند که ارائه این خدمات می تواند به اشتغال آفرینی در روستاها کمک موثر کند که به تبع آن اشتغال زایی در روستاها انجام و از بسیاری مشکلات کشور همچون حاشیه نشینی پیشگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در خدمت رسانی به اقصی نقاط کشور تفاوتی بین شهر و روستا وجود ندارد لذا باید زمینه ارائه امکانات موجود در روستاها فراهم شود. براین اساس ارائه خدمات آموزشی و الکترونیکی در روستاها الزامی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه برابر اعلام وزارت ارتباطات تا پایان سال تعداد روستاهای دارای اینترنت به ۲۵ هزار روستا می‌رسد افزود: تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند و امیدواریم تا ۳ سال آینده تمام روستاهای کشور، حتی روستاهای تک خانوار بتوانند از اینترنت بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان