arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

انگلیس تعریف جدیدی از یهودستیزی ارائه می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا نوشت: دولت انگلیس در پی افزایش تعداد حوادث ضد یهودیان اعلام کرد، این کشور به اولین کشوری تبدیل خواهد شد که یک تعریف بین‌المللی درباره بهبود ستیزی را برای کاهش جرایم مرتبط با نفرت اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتخاذ این تعریف که در ماه مه توسط "ائتلاف بین‌المللی یاد بود هولوکاست" ارائه شد به این معنی است که راه گریز مردم از هتک حرمت یا رفتارهای  غرض ورزانه سخت‌تر خواهد شد و تعریفی مشخص و دقیق از یهود ستیزی در نظر گرفته می‌شود.

ترزا می، طی سخنرانی در این باره گفت: اتخاذ این رویکرد بدان معنی است که یک تعریف از یهودستیزی وجود خواهد داشت آن هم در تمام وجوه احساسی، زبانی یا رفتاری که بیانگر نفرت نسبت به یهودیان است.

دولت انگلیس همچنین قرار است فردا (سه شنبه) پاسخ خود به تحقیقات درباره اقدامات یهودی ستیزانه یکی از کمیته‌های پارلمان این کشور را ارائه دهد.

در تعریف ائتلاف بین‌المللی یادبود هولوکاست، یهودستیزی این چنین تعریف شده است. یهود ستیزی استنباط دقیق یهودیان از اقدامی است که طی آن یهودیان هدف نفرت و غرض وردی قرار می‌گیرند. مانفیست فیزیکی و محتوایی یهود ستیزی مستقیما به افراد یهودی و غیریهودی یا دارایی‌های آن‌ها، موسسات یهودی و اماکن مذهبی باز می‌گردد.

مبارزه با یهودی ستیزی در دستورالعمل دولت بریتانیا به عنوان پنجمین کشور به دلیل برخورداری از تعداد یهودیان ساکن در خود در حالی افزایش یافته است که جرایم یهودستیزانه طی دو سال اخیر در این کشور افزایش یافته است.

در نیم سال اول سال جاری میلادی تعداد حوداث این چنینی ۱۱ درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان