arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

درخواست برای برگزاری مجدد انتخابات آمریکا به دلیل "دخالت روسیه"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از عوامل پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با توجه به نتایج اطلاعاتی مبنی بر "مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای پیروزی دونالد ترامپ" خواهان برگزاری مجدد انتخابات شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، رابرت بائر، یکی از عوامل سابق سیا طی مصاحبه خود با شبکه خبری سی ان ان در این باره گفت: اگر مداخله ما در انتخابات کشورهای اروپایی، آسیایی یا هر جای دیگر جهان ثابت می‌شد، آن کشورها مجدداً انتخابات برگزار می‌کردند و هر دموکراسی باید دست به این اقدام بزند.

بائر همچنین از سازمان سیا خواست تا شواهد نفوذ کرملین در این انتخابات را در اختیار شورای الکترال که 19 دسامبر قرار است رای نهایی خود را ارائه دهد، بگذارد.

بائر به عنوان یک کهنه کار اطلاعاتی با 21 سال سابقه و دریافت کننده مدال مشاغل اطلاعاتی در سال 1997 همزمان با بازنشستگی‌اش، به شدت از مداخله مسکو ابراز ناراحتی کرد.

وی در حالی که خاطر نشان می‌کرد "ما هرگز نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که این مداخله در نتیجه انتخابات اثر داشته یا خیر" تاکید کرد که شواهد این اقدام باید پیش از رای شورای الکترال منتشر شوند.

بائر در این باره توضیح داد: اعضای شورای الکترال باید پیش از 19 دسامبر این شواهد را ببینند، چه پای هکرهای روسی در میان باشد، چه افشاگری ویکی لیکس، چه هکرها ایمیل‌ها را هک کرده باشند یا در کمترین حالت افکار عمومی آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داده باشند.

وی در ادامه با اشاره به موضع هیلاری کلینتون در قبال کریمه خاطر نشان کرد: روس‌ها دلیل خوبی برای مقابله با کلینتون داشتند. پوتین از هیلاری بر سر موضوع کریمه متنفر است.

کلینتون پیش از این تعهد خود برای دفاع از اوکراین در مقابل تجاوز روسیه را اعلام کرده و متعهد شده بود تا روابط آمریکا با این کشور را تقویت کند.

بائر همچنین در مقابل فشار مجری برنامه سی بی اس مبنی بر ضرورت برگزاری یک انتخابات دیگر تاکید کرد که مشروعیت دولت در وضعیت فعلی زیر سوال است اما از منظر قانونی نمی‌داند که چه راهی برای حل این مساله ممکن خواهد بود.

نظرات بینندگان