arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

کلانتری‌های تهران زیاد می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد که افزایش کلانتری‌ها در تهران در دستور کار است.

به گزارش ایسنا سرهنگ رضا بستو در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و در جمع خبرنگاران درباره تکلیف کلانتری‌های شهر ری درصورت جدایی از تهران، گفت: از سال ۸۰ با توجه به کارهای کارشناسی، شهرری یکی از سرکلانتری‌های تهران محسوب می‌شود و در بحث کاری ما هیچ تغییری انجام نمی‌شود و البته اگر شهرری جدا بشود هم خللی در کارهای ما ایجاد نمی‌شود و بستگی به تناسب جمعیتی، ارتقای کلانتری در آن صورت می گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب گفت: سرکلانتری داریم که بالغ بر دو میلیون جمعیت ساکن دارند، سر کلانتری دوم و چهارم جمعیتش از شهرری بیشتر است و همانطور که گفتم فعلا تصمیمی برای جدا شدن کلانتری ری از تهران نیست.

بستو با بیان اینکه افزایش کلانتری‌ها باید بر اساس نیازها انجام شود، گفت: باید نیازها را در نظر بگیریم و بر اساس استانداردهای جهانی داریم برای هر هزار نفر جمعیت باید شش پلیس داشته باشیم.

به گفته وی افزایش تعداد کلانتری‌ها در دستور کار است و انشاالله انجام می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین درباره وجود کلانتری زنان در تهران نیز اظهار کرد: کلانتری که به صورت ویژه توسط خانم‌ها اداره شود، نداریم اما در همه کلانتری‌ها، پلیس خانم و مأمور بدرقه خانم وجود دارد که کارها را انجام می‌دهد. برنامه‌ای هم برای راه‌اندازی کلانتری بانوان نداریم.

رئیس پلیس پیشگیری فاتب درباره پلیس اطفال نیز گفت: اجرای طرح پلیس اطفال با جدیت در داخل کلانتری‌ها دنبال می‌شود.
نظرات بینندگان