arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

واشنگتن‌ پست: پیشمرگ‌های عراق قصد خروج از مناطق آزاد شده را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آمریکایی" واشنگتن پست" مدعی شد که پیشمرگ‌ها قصد ندارند از مناطقی که آزاد کرده‌اند و معادل مساحت نیمی از اقلیم کردستان عراق است عقب نشینی کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی نقشه‌ای از مناطق گسترده تحت کنترل نیروهای پیشمرگ را که بیش از نیمی از مساحت اقلیم کردستان عراق است را به همراه گزارش مفصلی از مناطق تحت کنترل آنها منتشر کرد و نوشت: کردها عملا با آزادسازی مناطق تحت تصرف داعش و به کنترل درآوردن آنها ، مناطق تحت نفوذ خود را به اندازه نصف اقلیم کردستان گسترش داده‌اند.

در این گزارش که با نظرسنجی از برخی رهبران میدانی پیشمرگ‌ها در منطقه بعشیقه همراه است به نقل از آنها آورده شده، پیشمرگ‌ها هرگز یگان‌های خود را از این مناطق بیرون نخواهند برد زیرا آنها را مناطقی متعلق به خود می‌دانند و با هرگروهی که بخواهد آنها را از این مناطق بیرون کند، مبارزه خواهند کرد.

این روزنامه چاپ آمریکا در ادامه نوشت: اظهارات مسئولان کرد نشان می‌دهد که آنها با وجود هشدارهای بغداد قصدی برای عقب نشینی از این مناطق ندارند؛ مساله‌ای که در مرحله پس از نابودی داعش، خطر آغاز درگیری‌های طایفه‌ای جدید و طولانی مدتی را با توجه به شرایط کنونی در پی خواهد داشت.

واشنگتن پست تاکید کرد: با وجود ائتلاف اخیر میان اربیل و بغداد که به نیروهای ارتش عراق و دستگاه مبارزه با تروریسم اجازه می‌دهد از محورهای شمالی، شرقی و جنوبی اربیل به سمت موصل بروند اما درگیری و بحث در مورد مناطق آزاد شده پس از عملیات موصل میان دو طرف بسیار جدی و شدید خواهد بود.

در این گزارش آمده است، گسترش حضور نیروهای پیشمرگ در عراق پس از ظهور داعش و کردهای مورد حمایت غرب در سوریه اقدامی "تحریک آمیز و عامدانه" در کشورهای آشوب زده منطقه جهت توسعه منافع و نفوذ اقلیت کرد است که این روزها به تحقیق رویای خود در تشکیل کشوری مستقل نزدیک شده است.

نظرات بینندگان