arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

واکنش مرکل به اظهارات ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنگلا مرکل در حالی که دونالد ترامپ اظهارات تندی علیه تعهد آمریکا به سیاست «چین واحد» مطرح کرده، بر تعهد آلمان به این سیاست تاکید کرده است.

به گزارش فارس، صدراعظم آلمان در اظهارنظری در خصوص سیاست این کشور در قبال چین، با موضع اتخاذی رئیس جمهور منتخب امریکا در خصوص چین و تایوان مخالفت کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز یکشنبه(دیروز) در اظهاراتی اعلام کرد که ممکن است دولت او به سیاست دیرینه «چین واحد» پایان دهد.

آمریکا از سال 1979 سیاست خود در قبال مناقشه چین را تغییر داد و تایوان را بخشی از «چین واحد» اعلام کرد. سران دو کشور از آن زمان گفت‌وگو یا دیداری نداشته‌اند، اما ترامپ در اقدامی که واکنش منفی پکن را برانگیخت، تلفنی با رئیس‌جمهور تایوان صحبت کرد.

ترامپ به فاکس نیوز گفت: «من سیاست "چین واحد" را کاملا درک می‌کنم، اما نمی‌دانم چرا باید به سیاست "چین واحد" پایبند باشیم، مگر آنکه با چین در مورد موضوعات مختلف از جمله تجارت، معامله‌ای انجام دهیم»(جزئیات بیشتر).

حالا امروز دوشنبه صدراعظم آلمان از ادامه تعهد این کشور به سیاست چین واحد سخن گفته است.

به گزارش رویترز، آنگلا مرکل تاکید کرده است که آلمان سیاست خود در قبال چین را تغییر نداده و به سیاست «چین واحد» پایبند خواهد ماند.
نظرات بینندگان