arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

طلاق عاطفی بیشتر از طلاق رسمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: برخی والدین بدون نیت و از روی ناآگاهی دست به کودک‌آزاری می‌زنند.

به گزارش ایسنا، «خسرو ساکی» ظهر امروز(دوشنبه 22 آذر) در همایش پیشگیری از سوءرفتار با کودکان ‌که در سالن همایش‌های امام علی(ع) آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی است‌که به طور جدی توسط ‌آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد:  آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاهی ‌که تعلیم و تربیت را به عهده دارد، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر را دغدغه خود می‌داند.

ساکی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 437 هزار دانش‌آموز در البرز مشغول به تحصیل هستند و آموزش آن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به سادگی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: بر این اساس سایر دستگاه‌ها نیز باید با آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل خطر افرین مشارکت کنند.

این مسئول با اشاره به عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی، گفت: در بروز آسیب‌های اجتماعی، هم عوامل فردی و هم عوامل محیطی تأثیرگذار هستند.

ساکی خاطرنشان کرد: بدون شک آموزش و پرورش در تعدیل کردن هر دوی این عوامل تأثیر بسزایی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز با تأکید بر توسعه مهارت‌های فرزندپروری گفت: برخی خانواده‌ها بدون نیت ‌کودک‌آزاری می‌کنند، به همین دلیل باید مهارت‌های فرزندپروری را در والدین تقویت کنیم.

ساکی با بیان این‌که‌ کودکان مهارت خودمراقبتی را باید از والدین بیاموزند، تصریح کرد: متأسفانه امروز طلاق عاطفی بیشتر از طلاق رسمی شده که این عامل باعث بروز مشکلاتی در فرزندان خانواده می‌شود.

این مسئول گفت: والدین باید به فرزندان خود توجه کنند و زمینه عزت نفس و اعتماد به خود را در آن‌ها افزایش دهند و آنان را از عوامل استرس‌زا دورکنند تا فرزند سالمی به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: در مسیر پیشگیری از سوءرفتار با کودکان آماده همکاری با دستگاه‌های دیگر هستیم تا با هم‌افزایی بتوانیم بهتر از چیزی که تاکنون بوده‌ایم به وظایف خود عمل کنیم.

ساکی یادآور شد: در این زمینه باید ابتدا نقشه نقاط خطرپذیر را داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌ کرده و طرح‌های لازم را اجرایی‌کنیم.
نظرات بینندگان