arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

نظر رهبر شیعیان ترکیه درباره اذان موذن‌زاده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر شیعیان ترکیه گفت: ما در مسجد زینبیه استانبول که پایگاه شیعیان این شهر است با صدای مؤذن‌زاده اردبیلی اذان را پخش می‌کنیم که طنین این اذان هر شنونده‌ای را از خود بی‌خود می‌کند.

به گزارش تسنیم، شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز ‌در اولین سمپوزیوم وحدت و اخوت اسلامی که ظهر امروز در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین‌(ع) برای مبارزه با ظلم در سالهای گذشته قیام کرد و این یک درس بزرگ برای ما شیعیان است، چراکه امام حسین‌(ع) با نثار جان خود و فداکاریهای خانواده و اقوام خود به آیندگان درس داد که آزادگی و بر نتابیدن ظلم باید به عنوان یک الگو برای شیعیان باشد و امیدواریم که ادامه دهنده راه امام حسین‌(ع) و مکتب شیعه باشیم.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت شیعیان در ترکیه به خصوص در ایام عزاداری، محدودیت‌های بسیار زیادی از جانب دولت به شیعیان تحمیل می‌شد که در حال حاضر بعد از گذشت چندین سال این محدودیت‌ها برطرف شده، به طوری که رئیس جمهور ترکیه دستور می‌دهد در 100 هزار مسجد ترکیه در روز عاشورا راجع به امام حسین‌(ع) سخنرانی شود.

رهبر شیعیان ترکیه افزود: شیعیان شهر استانبول امسال نیز بسیار پرشور در مراسم عزاداری عاشورای حسینی شرکت کردند، به طوری که این مراسم عزاداری به عنوان مراسم نمونه در یونسکو به ثبت رسید چرا که بیش از 300 هزار نفر جمعیت در مراسم عزاداری عاشورای حسینی حضور داشتند.

شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز بیان کرد: شهری به بزرگی استانبول در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای امام حسین‌(ع) رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفته بود و شیعیان و علویان این شهر با تجمع در مکان معین به عزاداری پرداختند که این نوع حرکت‌ها از شیعیان ترکیه در مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) بی‌نظیر است.

وی در پایان توضیح داد: سالیان سال است که اذان مؤذن‌زاده‌ اردبیلی از این مسجد پخش می‌شود که فقدان درگذشت استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی برای این شهر و عالم تشییع یک مصیبت بزرگ محسوب می‌شود.

منبع:فارس

نظرات بینندگان