arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

افزایش درخواست‌ صدور مجوز حزب با نزدیک شدن به انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست‌ها برای صدور مجوز حزب و تشکل سیاسی بیشتر شده و حجم کاری کمیسیون ماده ۱۰ نیز بیشتر خواهد شد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تعطیلات اخیر، جلسات کمیسیون  ماده ۱۰ حدود دو هفته است که برگزار نشده، اما در روزهای آینده جلسات با جدیت برگزار  خواهد شد و همه مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش درخواست‌ها این حساسیت‌  وجود دارد که احزاب با شناسنامه و ترازنامه کاری منسجم موفق به ریاست مجوز نشوند نه افرادی که با انتخابات ظهور می‌کنند و پس از آن صحنه‌ سیاسی کنار می‌روند.

نماینده مردم تهران در خصوص برخی انتقادها از سوی رسانه‌های خاص به حضور اعضای دولت در برخی محافل حزبی تصریح کرد: این موضوع چیز جدیدی نیست وافراد در کنار جایگاه حقوقی خود شخصیت حقیقی مستقلی دارند و ممکن است به عنوان یک شخصیت حقوقی و سیاسی عضو احزاب و تشکل‌های رسمی باشند و این مسائل با یکدیگر تضاد ندارد و حتی ما در کمیسیون ماده ۱۰ آمادگی بررسی و صدور مجوزهایی از سوی اعضای دولت برای تشکیل حزب را داریم؛ هر چند که فعلا چنین درخواست‌هایی به کمیسیون نیامده است.

نظرات بینندگان