arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

شکاف در حزب حاکم کره جنوبی در پی استیضاح رئیس جمهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حزب حاکم محافظه کار کره جنوبی در پی استیضاح رییس جمهوری این کشور از سوی پارلمان، دچار شکاف و تفرقه داخلی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، کیم مو-سونگ، رهبر قانونگذاران مخالف پارک گئون های، رییس جمهوری استیضاح شده کره جنوبی در حزب حاکم سائه‌نوری امروز (سه شنبه) در جریان سخنان شدیداللحنی، وفاداران به پارک گئون‌ های را بردگان سیاسی خواند.

کیم مو-سونگ در یک نشست خبری تلویزیونی گفت که او و سایر قانونگذاران همراهش در حال بررسی ایجاد یک گروه سیاسی جدید هستند. او گفت: این پارک گئون های است که به مردم و حزب خیانت کرده و وفادارانش نیز تبهکار هستند."

این تنش در حزب حاکم کره جنوبی پس از آن شکل گرفت که ده‌ها تن از قانونگذاران حزب سائه‌نوری متحد با قانونگذاران اپوزیسیون روز جمعه پارک گئون های را به دلیل رسوایی سیاسی استیضاح کردند.

در مقابل حامیان رییس جمهوری استیضاح شده کره جنوبی در حزب حاکم اعضای مخالف وی را به شدت مورد سرزنش قرار داده و به آنها گفتند که باید حزب را ترک کنند.

"چویی کیونگ کوآن"، یکی از اعضای حزب که وزیر اقتصاد دوران پارک گئون های است روز دوشنبه در صفحه فیسبوکش نوشت:‌ واقعا سخت است که بخواهیم چنین افرادی را تحمل کنیم چون این افراد تنها به منافع خود فکر می کنند و براساس شرایط عمل می کنند.

ریاست جمهوری پارک گئون های در صورتی پایان می یابد که دادگاه قانون اساسی کره جنوبی نیز رای استیضاح پارلمان را تایید کند. این روند باعث می شود تا انتخاباتی برای تعیین رییس جمهوری جدید برگزار شود.

گفته می‌شود اگر این امر اتفاق بیفتد، قانونگذاران مخالف رییس جمهوری تلاش می کنند تا یک حزب سیاسی جدید را شکل دهند که بان کی‌مون،‌ دبیرکل سازمان ملل و برخی از سیاستمداران لیبرال نیز در آن حضور دارند.

بان کی‌مون تمایلش را برای رییس جمهور شدن در کره جنوبی اعلام نکرده اما نظرسنجی ها نشان می دهد که وی نفر دوم پس از "مون جائه-این"، رهبر سابق حزب اپوزیسیون دموکراتیک برای این سمت است.

نظرات بینندگان