arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

استان‌های شمالی آخر هفته بارانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی، انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا روز چهارشنبه به سطح ناسالم برای گروه های حساس برسد. ضمن اینکه طی امروز و فردا دمای هوا در نیمه شمالی به ویژه سواحل خزر (۴ تا ۸ درجه) افزایش یافته و در استانهای گیلان و اردبیل گاهی با وزش باد شدید جنوبی همراه می شود.

بر همین اساس، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب، بخشهایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

گستره منطقه بارندگی تا صبح پنجشنبه به دامنه جنوبی البزر غربی و طی پنجشنبه  سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط شمال شرق را نیز در بر می گیرد و ضمن اینکه بارش در نوار شمالی تشدید می شود.

این گزارش می افزاید؛ به تدریج کاهش دما در نیمه شمالی از پنجشنبه تا صبح جمعه (بین ۵ تا ۱۰ درجه) رخ می دهد. اواخر پنج شنبه آسمان نوار غربی کشور به تدریج با کاهش ابر مواجه می شود.

بر این اساس پیش بینی وضع هوای کشور طی چهارشنبه و پنجشنبه به شرح زیر است: 

چهارشنبه ۹۵/۹/۲۴:  بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، لرستان، چهارمحال بختیاری و رگبار باران و رعدوبرق گاهی با وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و کهگیلویه  و بویراحمد و بارش باران درگیلان و غرب مازندران.

پنجشنبه ۹۵/۹/۲۵: بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان ، چهارمحال بختیاری و بارش برف و باران و وزش باد در گیلان، مازندران، لرستان، قزوین، البرز، همدان، تهران ، شمال ایلام و به تدریج در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در کهکیلویه  و بویر احمد و خوزستان.

روز  پنجشنبه به سبب بارش برف، در جاده های کوهستانی مناطق شمال  غرب، غرب، دامنه های البرز ، دامنه های زاگرس مرکزی دراستانهای ذکر شده، لغزندگی جاده و کاهش دید پیش بینی می شود.  

از این رو توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید. 

نظرات بینندگان