arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

آنکارا: برای خاتمه عملیات در شهر "الباب" سوریه آماده‌ایم/ جهان حمایت بیش‌تری کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نخست وزیر ترکیه با اعلام آمادگی کشورش برای پایان عملیات در شهر "الباب" در شمال سوریه اعلام کرد، تنها محکوم کردن حملات تروریستی برای مبارزه با تروریسم کافی نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در پی نشست کابینه این کشور در آنکارا اعلام کرد: آنکارا انتظار دارد جهان بیشتر از اعلام همبستگی با ترکیه برای مبارزه با تروریسم اقدام کند.

وی بعد از نشست دیدار با اعضای کابینه دولت گفت: ما حمایت‌های جهان را مثبت می‌دانیم اما کافی نمی‌دانیم.دوستان ما در جهان باید در مبارزه ترکیه علیه تروریسم شرکت کنند.

کورتولموش گفت: ما به جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهیم و در دولت برای ادامه اصلاحات قانونی لازم نیز عمل خواهیم کرد. ما متوجه شکافی عمیق میان حملات تروریستی در استانبول شده‌ایم و در حال حاضر تحقیقات برای کشف مواد مورد استفاده  در این حمله که گمان می‌رودغیرمتعارف باشند ادامه دارد.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین عنوان داشت: تروریست‌ها ملزومات برای حملاتشان را از بازارها خریداری نمی‌کنند و از سلاح‌های عادی استفاده نمی‌کنند. آنها از کشورهایی مشخص حمایت‌های نظامی و لجستیک دریافت می‌کنند؛ چرا که اگر اینگونه نباشد چطور می‌توانند چنین حملاتی انجام دهند.

درباره کمک به سوریه نیز کورتولموش عنوان داشت: ترکیه پنج شنبه گذشته کمک‌هایی را به حلب اعزام کرد. ما معتقدیم که باید هرچه سریعتر به مردم ساکن حلب کمک رسانی شود. ما نیازمند یک آتش بس در حلب برای کمک رسانی هستیم.  نباید برای کمک رسانی به مردم جنگ زده در سوریه و حلب شرط گذاشت و من از جامعه جهانی می‌خواهم که کمک‌های بیشتری را به مردم سوریه ارائه دهد.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین به عملیات کشورش در شمال سوریه تحت عنوان "سپر فرات" اشاره کرده و گفت: ما به آخرین مراحل عملیات در شهر الباب در شمال سوریه  رسیده و شهر را در محاصره داریم و برای فیصله عملیات آزادی شهر الباب آماده می‌شویم.

درباره سقوط جنگنده ترکیه در دیار بکر نیز گفت که دلیل این مساله نقص فنی بوده است.

نظرات بینندگان