arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

یونیسف: هر 10 دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یونیسف با اشاره به بالا بودن میزان سوء تغذیه در میان کودکان یمنی اعلام کرد که حدود ۲ / ۲ میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و به کمک فوری نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه میزان سوء تغذیه در میان کودکان یمنی در بالاترین سطح خود است اعلام کرد: حدود ۴۶۲ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۴ شاهد  رشد ۲۰۰ درصدی بوده است. همچنین ۷ / ۱ میلیون کودک یمنی نیز از سوء تغذیه نسبتا شدید رنج می‌برند.

طبق بیانیه یونیسف، بالاترین نرخ سوء تغذیه شدید در میان کودکان ساکن استان‌های "الحدیده"، "صعده"، "تعز"، "حجه" و "لحج" دیده می‌شود و این استان‌ها بالاترین میزان سوء تغذیه شدید در یمن را دارا هستند.

یونیسف اعلام کرد: استان صعده از نظر میانگین کوتاهی قد کودکان در بالاترین سطح در جهان قرار دارد به طوری که از هر ۱۰ کودک در این استان هشت کودک دچار کوتاهی ناشی از سوء تغذیه مزمن هستند؛ آماری که تاکنون در جهان مانندی نداشته است.

در بیانیه این سازمان اعلام شده که در هر ۱۰ دقیقه در یمن یک کودک به دلیل بیماری‌هایی چون اسهال، سوء تغذیه و عفونت دستگاه تنفسی که قابل پیشگیری نیز هستند، جان خود را از دست می‌دهند.

نماینده یونیسف در یمن نیز میزان سوء تغذیه در یمن را بالاتر از هر زمانی دانست و گفت: سطح سلامت کودکان فقیرترین کشورهای خاورمیانه نیز هرگز چنین آمار فاجعه باری را که امروز شاهد هستیم نداشته است.

وی افزود: خشونت‌ها و درگیری‌ها در دهه اخیر باعث شده که یمن در تحقق هرگونه پیشرفتی در زمینه بهداشت و تغذیه کودکان شکست بخورد. بیماری‌های واگیرداری چون وبا و سرخک در این کشور شیوع پیدا کرده و به دلیل کمبود مراکز درمانی این بیماری‌ها افزایش یافته است.

این مسئول یونیسف در ادامه طرف‌های درگیر در یمن را به ایجاد راهکارهایی بدون هیچ پیش شرط جهت امدادرسانی و درمان کودکان یمن و ارائه خدمات بهداشتی به آن دعوت کرد.

نظرات بینندگان