arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

ترامپ در بازشماری آرا نیز پیروز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس دوشنبه شب خبر داد که پس از اتمام مهلت بازشماری آرا و انتشار نتایج آن، اعلام شد که ترامپ در ایالت ویسکانسین با اختلاف 23 هزار رای بر «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات خود پیروز شده است. حزب سبز که نامزد آن «جیل استاین» در انتخابات رتبه چهارم را به خود اختصاص داده بود، درخواست بازشماری آرا را به مقام های ایالتی تحویل داده بود.
بازشماری در ایالت ویسکانسین نشان داد که تعداد آرای ترامپ 131 رای بیش از آمار اعلام شده در فردای انتخابات بود. بر اساس نتایج نهایی آرا، ترامپ با اختلاف 23 هزار رای بر هیلاری کلینتون پیروز شد.
ترامپ در واکنش به این خبر در توئیتی نوشت: 'نتایج نهایی رای گیری ویسکانسین منتشر شد و حدس بزنید که چه اتفاقی افتاد...131 رای به آرا ما اضافه شد. حالا دمکرات ها و حزب سبز می توانند استراحت کنند.'
در ایالت پنسیلوانیا نیز با حکم قاضی فدرال در رد اعتراض حزب سبز، درخواست بازشماری آرا رد شد و نتیجه انتخابات تائید شد. حزب سبز مدعی شده بود که رای گیری الکترونیک در این ایالت دستکاری شده است. ترامپ در پنسیلوانیا با اختلاف 44 هزار رای بر هیلاری کلینتون پیروز شده بود.
هفته پیش و بر اساس رای یکی دیگر از قضات دادگاه فدرال، بازشماری آرا در ایالت میشیگان متوقف شده بود. ترامپ در این ایالت با اختلاف 11 هزار رای بر هیلاری کلینتون پیروز شد.
سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان که پیشتر به هواداری از دمکرات ها معروف بودند در انتخابات 18 آبان / هشتم نوامبر جانب نامزد جمهوریخواهان را گرفتند و با افزودن 46 رای گزینشگر به آرای گزینشگران ترامپ، سهم بسزایی در پیروزی او ایفا کردند.
گر چه هیلاری کلینتون توانست آرای مردمی بیشتری را به خود اختصاص دهد ولی این ترامپ بود که با کسب آرای 306 گزینشگر در انتخابات پیروز شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان