arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

نوبخت: همه افرادی که به حقوق بشر اعتقاد دارند از آزادی حلب خوش حال می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محمد باقر نوبخت روز سه شنبه این مطلب را در نشست خبری مطرح کرد و افزود: اخبار امید بخش و خوشحال کننده ای در روزهای گذشته وجود داشت که دولت قانونی و مردمی سوریه درحال رفع اشغال حلب از دست تروریست ها است.
وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران و همه افرادی که به حقوق بشر اعتقاد دارند از سرکوب تروریست های واقعا سفاک و بی رحم که چندین سال دست به جنایت زدند، خوشحال خواهند بود.
سخنگوی دولت اضافه کرد: البته کشورهایی در این ایام به دنبال آن بودند که طرحی در شورای امنیت به تصویب برسانند که بتوانند تروریست ها را در منطقه نگهدارند که این ها باید شرمسار باشند.
نوبخت خاطرنشان کرد: مقاومت در راه حق، همیشه پیروز است
نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می شود هیاتی تجاری از روسیه وارد کشور شده است، گفت: از این موضوع بی خبرم.
وی در پاسخ به اینکه پیامد نهایی شدن قرارداد بویینگ در اجرای برجام چه اثراتی خواهد داشت؟ اظهار داشت: این مسئله نکاتی دارد که می بایست در سازمان برنامه و بودجه رسیدگی شود.

**قوه قضائیه نسبت به هتاکی های حسن عباسی ورود خواهد کرد
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه آیا نسبت به اهانت های حسن عباسی شکایت خواهد شد یا خیر؟ گفت: هتاکی های این فرد همیشگی است. ایشان نسبت به همه چیز اظهار نظر دارند ولی مدعی العموم می تواند نسبت به جرائم و بزه ها ورود کند.
نوبخت افزود: ان شاءالله قوه قضاییه نسبت به این نوع اتهامات و هتاکی ها ورود خواهد کرد و ای کاش این افراد در هتاکی ها ادب را رعایت می کردند. به نظر می رسد قوه قضاییه می تواند به راحتی در این زمینه اقدام کند.
وی در پاسخ به اینکه اخیرا سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت فردی که نسبت به دولت هجمه هایی را وارد کرده بود خبر داده است، آیا این فرد همان آقای عباسی است یا خیر، گفت: از این موضوع بی اطلاع هستم.

**پیگیری لغو سخنرانی ها در سه قوه 
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه آیا دولت با قوه قضاییه جلساتی را در خصوص لغو سخنرانی ها و آنچه در مشهد اتفاق افتاد، داشته است؟ گفت: این خواست دولت است، بویژه رییس جمهوری در چارچوب فکری خود به این مسائل حساس هستند و به این منظور دو نفر از وزرا را مسئول پیگیری این مسئله کرده اند.
نوبخت اظهار داشت: درحال حاضر این مسئله در قوه مقننه و قضاییه در حال پیگیری است و دولت اقدامات خود را در جهت ارزیابی های لازم انجام داده است. این مسئله مربوط به همه قوا است و امیدواریم از این پس این نوع اتفاقات نیفتد.

**اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی به رغم منابع محدود
نوبخت در پاسخ به اینکه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با توجه به حادثه قطار سمنان در مجلس مطرح شده است، دولت در این خصوص چه نظری دارد؟ گفت: آقای آخوندی وزیری مطلع، با دانش و فعال است و به رغم منابع محدود، در این مدت اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
وی افزود: اینکه این موضوع را به عدم کفایت ایشان ربط دهیم، باید منصفانه تر بحث شود. اگرچه طرح استیضاح حق نمایندگان است ولی فراموش نکنیم عده ای از مردم جان پاک خود را از دست دادند و وزیر راه و شهرسازی نیز از این مسئله متاثر شد. بنابراین فکر می کنم باید میزان مسئولیت ها را محاسبه کنیم.
سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد: آقای آخوندی با این سوابق، تجربه و فعالیت بتواند در این جایگاه به مردم خدمات فراوانی ارائه دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان